Jump to content

Lee Loadmaster vs. LeePro 1000


S.O.N

Recommended Posts

Jeg kjenner til Lee Pro 1000 og sakte med sikkert så går kjemien seg

til mellom meg og pressa, men det fører jo også til at man funderer på andre ting.

Tror enda ikke jeg har ladet 200 stk uten å ha en tennhette bug, men jeg er

blitt flinkere til å sense før det blir et problem og så fikse det, så man er snart der

at man kan 'leve med pressa' liksom.

 

Er det noen som kan si noe om den Lee Loadmasteren er et mere solid valg

vist man skal ha seg en presse til ?

 

Når prisen er omtrent den samme for begge presser, så tenker jeg at kanskje

loadmasteren gir litt mere muligheter for pengene en LeePro (som f.eks egen

krympedie el. kulemater die men forhåpentligvis ikke mere problemer for pengene).

 

Vist noen har prøvd begge pressene og erfart dem, hvem ville dere lagt pengene i

og hva slags problemer har/hadde dere på loadmasteren ?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har 2 stk. Loadmaster.

Valgte de pga. Justering av settedybde for hetter og egen stasjon for krymp.

Får den til å funke greit for meg men vil ikke anbefale den.

 

Det kan fort bli lite ammo og mye fikling pga hetteisetteren.

Den liner ikke helt opp for alle kaliber og da er ikke hetteisetteren i senter av hylsa på den stasjonen.

Årsaken ligger delvis i at det er felles hylseholderplate for 40 S&W og 9 mm osv.

 

Når de går bra lader jeg 1000 uten stopp med 2-3 feilvarer.

Hvis jeg ikke følger med og pressa ikke ikke har fått ettersyn kan jeg produsere raust med dummies pr 1000.

 

www er full av triks og knep for å få disse maskinene til å gå uten stopp.

Har ikke kikket der på noen år.

 

Kjøper 1050 den dagen jeg skyter mere enn 10 000 9 mm i året.

Link to comment
Share on other sites

http://loadmastervideos.com/

 

http://forums.loadmastervideos.com/forums/

 

Der findes flere videoer hvor folk modificerer fænghætte føderen så den fungerer 100%

 

 

Jeg deprimer og sizer på en enkeltststion presse foran TV mens jeg nyder en pils :D

Så tumble med SS pins.

Jeg sætter hætter igen foran TV mens jeg nyder en pils :D

 

Min Pro 1000 er sat op så den har expander og krudtmål på station 1

Station 2 er kugleføder og seater

Station 3 er factory crimp.

 

Jeg har ladet ca. 2500 45ACP af 2 gange og haft mindre end 5 fejl og de var alle min skyld (sidste hylster i føderen rasler lidt frem og kommer i klemme på kanten af pressen. Jeg kan lade over 500 patroner i timen uden at få sved på panden, som pressen er sat op nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt å få kontroll på den LeePro 1000 pressa og det er blitt

mindre dummies etterhvert som man lærer den å kjenne, men det

kan fort bli noen bråstopp borte ved den tennhette matinga vist man ikke passer på.

 

Det som da var tanken er om den loadmasteren kan klassifiseres

som Lik-Bedre-Verre enn LeePro 1000, eller om det er det samme liksom. Jeg skal

bare lade 1-kaliber på den, så da tenker jeg også at den indexseringen kan justeres

riktig slik at ikke det blir et problem (tror jeg), og da sitter man igjen med om det

tennhette systemet er like trøblete som på LeePro.

 

Er den lik som pro 1000=Vil vurdere (under tvil) den som presse 2 til et annet kaliber.

Er den bedre enn pro 1000= Tenker da å kjøpe ny el. brukt

Er den verre enn pro 1000= Da orker jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar meg den frihet til og svare selv om jeg ikke har Lee Pro 1000 , men jeg har 3 stk. Lee Loadmaster i hvert sitt kaliber , 32 shortandweak 38/357 og 45 acp. Jeg har brukt Loadmasteren i over 8 år nå :-)

Fiklet litt i starten med hetteisetteren men når jeg justerte den skikkelig så har pressene gått som en drøm (problemet er at armen som holder hylsa i hylseholderplata må være rett justert slik at hylsa ikke får komme ut av senter) , det er sjelden jeg forkaster en patron å når dette skjer er det operatørfeil....

Et lite tips når det gjelder smøring: Jeg har brukt silikonspray å dette har fungert for meg , ellers så ladet jeg 2000 32 S&W på onsdag å har nå 1999 ferdig lada å en som jeg har en hette feil vei (operatørfeil)

Skal man på et feltstevne så er det en tur på Laderommet og trekke 65 ganger i hver spake å sette patronboksene i bagen :-)

Grunnen til at jeg har 3 er at jeg fikk et gavekort å ville ha mest mulig utav dette :-)

 

PS: Har en Dillon presse som ikke har blitt brukt siden i 1997 liker den ikke!

 

 

Mvh. Pål

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liksom en følelse av at bare man bruker desse Lee pressene på dem premissene

dem må jobbe under, så kan dem fungere opp til et medium mengde behov, men man får ingenting

gratis angående driftsikkerhet. Det krever 110% oppmerksomhet. Det virker i alle fall slik når

jeg lærer den LePro pressa å kjenne, og da kan det hende den Loadmasteren fungerer likedan når

man har hatt runden med debugging og småfix.

 

Tror jeg er såpass nyskjerrig på den Loadmasteren at jeg vil se meg om etter en brukt, og

tenker jeg lenge nok så kanskje blir det en ny. Må aveie det opp mot en brukt Dillon 650 vist det

skulle dukke opp.

 

Er intressert å høre fra flere som måtet ha erfaringer også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...