Jump to content

Ny Leica Visus


kjøttjegeren

Recommended Posts

Hva blir prisen på den tro? :D

 

The Leica Visus i Matt models will be available from May 2016 at the following recommended retail prices:

Visus LW 2.5-10x42 i, matte €1,550

Visus LW 2.5-10x42 i (with rail), matte €1,650

Visus LW 3-12x50 i (with rail), matte €1,800

Visus LW 3-12x50 i, matte €1,700

 

The Leica Visus i Glossy models will be available from June 2016 at the following recommended retail prices:

Visus LW 3-12x50 i, gloss, €2,000

Visus LW 2.5-10x42 i, gloss, €1,850

 

Hentet herfra: https://en.leica-camera.com/Company/Press-Centre/Press-Releases/Press-Releases-2016/Press-Release-Leica-Visus-i-LW

 

1 550,- Euro er pr i dag ikke langt unna 15 000,-. Blir nok en sterk konkurrent til Zeiss HT, blant annet.

 

 

 

Ellers, det ser jo ut som om det er et formidabelt okular på denne og, men på hjemmesiden ser det da faktisk ganske pent ut, men bilder der viser jo ikke siktet fra siden, mer på skrått forfra og bakfra. Det skal uansett noe til for å slå det groteske okularet som er på Magnus... Men du verden så nydelig det er med glossy finish. Må da gjøre seg bra på en klassisk rifle med flott treverk av feks tysk merke. Gjør seg kanskje ikke like godt på en billig gummistokkrifle...

Link to comment
Share on other sites

Hva er det de får igjen for så store okularer? De hadde vel ikke laget det uten en grunn?

 

K

 

Stort okular mener jeg å ha lest gir større synsfelt med lenger øyeavstand. Legg meg i håndjern om jeg tar feil... :oops:

 

Til sammenligning har Zeiss HT 14,8 meter synsfelt på 2,5x og øyeavstand på 9 cm. Leicaen har 14,5 på 10 cm. Sikkert bra det siste og. 10 cm øyeavstand er jo bra. Gamle Victory har 14,4 meter med 9 cm.

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig K O,

 

De vinner er større tall på databladet. Dessverre er det alt for mange som ikke greier å vurdere helheten til ett sikte, men kjøper det med størst tall.

 

Størst forstørrelse, zoom-område, størst synsfelt, lengst øyeavstand...og høyest pris :evil:

Selv har jeg mer fokus på størrelser som er minst. Minst størrelse, lettest, minst dorulleffekt og lav forstørrelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...