Jump to content

Camofarget stokk, ulovlig?


MatsF

Recommended Posts

Hei, jeg har en remington 957 i mattgrå plaststokk.

Tenkte å ta av stokken og ta en paintjob med plastidip så det blir camo preg på den.

Er dette ulovlig med tanke på "militært våpen" paragrafene? Hørt noe om at det bare er funksjonen som er viktig at man ikke bygger om til fullauto/burst eller går utenfor godkjente lengder, men stokkens utseende bør vel ikke ha noe å si?

 

Er jo morovåpenet som brukes på blink, men kan jo sikkert tas med på jakt også etterhvert hehe.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt ekstra stokk til 597'en jeg og, og skulle fått på et eller annet "kult" på stokken. Det er frøken Fryd på etter hvert 15 som eier børsa, og hun synes den grå plasten ser "klein" ut. (Herregud så gammal jeg føler meg i blant... :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Hydro dipping ser ypperlig ut, men 1 500,- for et dip kit-sett synes jeg er litt heftig til en stusselig og billig plaststokk. Er det noen profesjonelle som driver med slikt da? Hvor mye vil det koste å sette bort stokken for å få slike til å gjøre det for meg?

 

Er det noe jeg ikke har veldig lyst til å gjøre, så er det å hive tusenlapper ut vinduet bare for å få en litt kulere stokk, men noen hundrelapper kan gå.

 

Sannsynligvis ender jeg vel med å lakkere skiten svart...

 

Men her er jo en idè:

 

Det ser i hvert fall enkelt ut på Youtube... Prøvde å lære meg å sveise ved å få tips via Youtube. Det så jo så enkelt ut. Joa...

 

For øvrig har jeg lakkert den gamle, korte, stokken til rifla med svart gummilakk fra Biltema. Veldig behagelig lakk å drive med. Den sitter ikke veldig godt og egner seg neppe for harde turer gjennom buskas, men den har holdt til skytebanebruk et par år. Kunne sikkert sprayet flere lag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...