Jump to content

Dokumentar om Dynamisk sportsskyting på P3


Langbein

Recommended Posts

Jøsses, dette var da usedvanlig gode nyheter på en torsdagskveld. :)

 

Personlig tror jeg ikke alle land får puplisert en så positivt vinklet og informativ artikkel i statseid media.

 

Jeg leste gjennom kommentarfeltet der podcasten ble publisert, og her var det også veldig saklig.

 

 

Veldig bra! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et familiemedlem i Venstre, aktiv politiker på lokalt plan.

Jeg forklarte henne om denne frustrasjonen med hva EU prøver å få til. Blant annet utlevering av sentralt norsk våpenregister til andre nasjoner sentralt i EU. Jeg ramset opp nordiske/norske tradisjoner og en god statistikk på at våpnene var i trygge og seriøse hender.

Jeg fikk et avbrutt skarpt svar om at dette var for smalt til at hun ville tenke på eller høre noe om.

Det var ikke uventet, hun var i London i sommer. Byen var ok, men veldig vulgært med denne kanonbåten i Themsen "Belfast", som lå der med kanonene pekende utover. En annen nær bekjent som er aktiv i Arbeiderpartiet hadde lite sans for tiltakene EU prøver seg på, og ikke minst utlevering av sensitive personopplysninger som våpenregister ut av landet. Nå er jeg ikke politisk aktiv selv, men det er stor forskjell på politikere.

Det er viktig at skyterne får i gang de folkevalgte til å se hvor vedtak rammer blindt.

normal_Sveits.JPG

Dette har jeg scannet fra siste siden i boken til Nils Kvale "Om børser og krutt". Jeg hadde dette bilde i en tråd som forsvant, bilde sier litt om holdninger i Sveits. Fantastisk! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg spilte dokumentaren på høytaleranlegget i studentkollektivet mitt, hvor jeg er eneste skytter. Mottakelsen var likegyldig aksept, men argumentet "pistolen er ikke farlig, det er personen som bruker den som kan være farlig" produserte bare rullende øyne og motstand. Det er et oppbrukt og sterkt polariserende argument som man bør være veldig forsiktig med å bruke om man ikke vil frastøte ikke-skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...