Jump to content

Stone Glacier vs. Kifaru pakk ramme sekk


tornado

Recommended Posts

Etter en langtur forrige høst på reinsjakt med Gregory Denali Pro anatomisk storsekk, fant jeg ut at jeg har lyst på pakk ramme sekk. Sett på Powerframe samt ReconPack, her passet Recon min rygg best. Men tror jeg heller kommer til å se på Stone Glacier Sky 5100/7400 eller Kifaru EMR II.

 

Ønsker kommentarer for og imot disse 2 modellene. Holder kanskje med 5100 på Stone Glacier når man har en ekstra kjøtt pose på 2500 cubic inch?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke nødvendigvis EMR er nødvendig, blir litt samme som Stone Glacier, pga utforming og måten baggen kan løsnes trenger du ikke så stort lasterom.

 

Sendte en mail til Kifaru og hørte med de, utrolig behjelpelige og kunnskapsrike hvis du sier hva slags bruk du skal ha det til og hva du har lyst på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

@tornado Er rammen på SG sekken like mye buet som på Gregory sekken så den følger svaien i ryggen? Jeg har en Gregory Baltoro som passer ryggen min perfekt, og mest komfortable sekken jeg har hatt, bortsett fra da jeg skulle bære ut ei simle nå i år. Sekken starter å bli mindre komfortabel når du kommer over 30kg+, og hoftebeltet blir for smalt.

 

Jeg ser derfor etter ny sekk og ønsker noe som er lettere enn Powerframe og Reconpack

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Crux med sky 5100 og Xcurve med sky 7400 sekkepose.

På vinter turer med mye stasj samt turer det skal bæres vanvittig tungt er Xcurve ramma vanskelig å slå. Den sitter meget tett på ryggen hele veien. Hofte beltet har fått litt mer padding på siste versjon.

Dagsturer og korte overnattings turer hvor det bæres moderate mengder blir Crux med 5100 sekken med. Ramma er litt lettere. Men bevares kan fremdeles bære relativt tungt med dette settet også.

Likte SG sekkene fra dag 1. De er enkle men praktiske. De er MYE mer robuste enn Kuiu Ultra 4000/5500/7000 og lettere enn Kifaru sekkene. For meg treffer de godt på vekt vs. holdbarhet. Ultra 5500 er lettere, men jeg går ikke på langtur med papirsekk...

 

@5pitf1re  Sekkene kan prøves hvis du befinner deg i Oslo området. Har hatt et par her fra kammeret innom for prøving.

 

 

Edited by tornado
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...