Jump to content

Gjenger på eldre BRNO salongrifle


vest

Recommended Posts

Eg har ei eldre salongrifle produsert i 1988 modell 2-E med originale gjenger for lyddempar. Er det nokon som veit om det er 1/2-20 gjenger på denne? Sidan den må ha ein frontmontert, ikkje teleskopisk, lyddempar så lurer eg på om det er denne typen lyddemparar som er vanleg til salongrifler? Litt dumt å bestille ein dempar for så å oppdage at den er teleskopisk for det kan eg ikkje bruke på denne rifla uten å måtte kappe løpet. Noko som er heitl unødvendig på ei salongrifle. Den eg vurderer for øyeblikket er ein Schultz og Larsen Hardcore,men også andre er aktuelle.

Link to comment
Share on other sites

Det skal være 1/2"x20 ja.

Kjøp en A-Tec CMM-4 Rimfire så er du sikret at den passer. Den koster en tredjedel og ser så mye penere ut :)

Hvis du er meget usikker så koster gjengetolk så og si intet på din lokale Biltema.

 

Det er frontmonterte som er std. på salongrifler.

Jeg har en A-Tec Rimfire på min fabrikkgjengede CZ452 med pipe av den lengste sorten. Stille som pokker med både CCI Standard og Eley Sport. SK Subsonic, Eley Sub HP, og .22 Short er så og si lydløst (utenom tennstempelet som sier klikk).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...