Jump to content

Sauer 200 STR - Årsmodeller - "Forbedringer"


Precision

Recommended Posts

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Akkuratt fått en STR i hus. (med Bredvold stokk) 

Med serienummer: ML 1038

Stemmer ikke helt overens med andre serienr. her. Noen som vet alder og grunn til annen merking?

(pipa har serienr.: Y19975)

Ser for meg at det er ei delekasse og at ML står for Magne Landrø? 

Link to comment
Share on other sites

Annen merking er sikkert en opprinnelig  løs låskasse. Hvor er nummeret stempla? Jeg har en sånn løs låskasse. Den hadde nummer inni hevearmssporet. 

Pipa du har var ny rundt 1999-2000 engang... og den kom med et komplett våpen.  

Edited by høggern
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutter siden, høggern skrev:

Den hadde nummer inni hevearmssporet. 

Det nummeret er nok lasergravert i finishen og blir borte for et godt ord. Det er ikke stempla eller har noe struktur ned i metallet.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, høggern skrev:

Annen merking er sikkert en opprinnelig  løs låskasse. Hvor er nummeret stempla? 

Takk for svar! 😊

Den er merka på venstre fremre del av låsekassa, rett under "ventilhullet". (det har sikkert et bedre navn, som jeg ikke vet/husker🙈

 

Tok kassa ut av stokken og fant ingen annen merking på kassa noe sted. Annet enn Sauer 200 STR logoen da. 

 

Kassa sitter i en Bredvold jaktfeltstokk, så ikke unaturlig den er solgt løst. Eller, i annonsen sto det at stokken var det, usikker på om det stemmer eller om den er hjemmelagd. Men den passer meg og skal uansett modifiseres noe, så skitt samma. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Bly skrev:

Det nummeret er nok lasergravert i finishen og blir borte for et godt ord. Det er ikke stempla eller har noe struktur ned i metallet.

Helt rett. Har en kasse som er merka sånn. Har fått nummeret gravert inn utenpå kassa i tillegg mens det enda var leselig. 

Link to comment
Share on other sites

@høggern Jeg har en sånn kasse fra Landrø jeg også. Nummeret forsvant med Veldig svak sandblåsing. Jeg synes det er litt for dårlig av en forhandler å selge kasser med så svak/dårlig merking. Jeg måtte jo også ty til ny merking og det burde ikke være kunden sitt problem. Neste gang jeg kjøper kasse fra Landrø skal de få redegjøre for hva de selger meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Angående del 513 på Sauer 200str. Den siste Saueren jeg kjøpte brukt kom med en tykkere skive. Noen som vet hv som kan være grunnen til det? Kan jeg/bør jeg bytte den ut med en original jeg har liggende? Skjeftet har montert beddeblokk.

20200710_132455.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enten er det sannsynligvis gjort no med skjeftet som gjør at det trenger tykkere skive, eller så er det satt en lengre skrue. Om skruen går for langt inn i låsekassa så kan det påvirke eller i verste fall skade avtrekket. 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...