Jump to content

Rovviltjakt i Nannestad. Erfaringer?


crimar

Recommended Posts

Hei,

 

har ikke jaktet rev på det terrenget men på "naboen" Ullensaker sitt terreng. Har brukt lokkefløyter hareskrik, fugleskrik og musepip.

Har vel vært ute omtrent 12 turer i år og fått tatt ut en rev.

 

Mitt inntrykk er at det ikke er så mye rev der, men det kan jo være at jeg er nybegynner på lokk og at de løper i motsatt retning hver gang jeg prøver... :?

 

En annen ting er hvor man skal jakte på terrenger og ta hensyn til vinden og adkomst til lokkeposten. Det er innmark over alt og man må da avtale med en eller flere bønder om man kan jakte på innmarken deres. Fra naboterrenget så er min erfaring at det går nok fint men vær forberedt på at noen av bøndene ikke vet at det jaktes på terrenget deres... :shock: Et par jeg snakket med I Ullensaker terrenget var ikke klar over at grunneierlaget leide ut og solgte jaktkort. Brukte mye tid på å finne medgjørlige bønder og ikke minst ett godt sted å lokke fra.

Og parkering var også en bøyg da det ikke fantes egnede steder å stå langs veien. Fikk tilslutt tilslag hos en hyggelig bonde som lar meg parkere på gårdstunet hans.

 

Hvis du slår til på jakt der så kan det være fint å utveksle litt erfaring på bestand da jeg som sagt er usikker på hvordan den er i naboterrenget.

 

mvh

Jarle

Link to comment
Share on other sites

Hei Hei!

 

Ja, er jo ikke så langt unna der jeg bor (Oslo) så tenkte at det var et fint sted å starte.

 

Fikk nettopp en mail av han som står oppført på intaur, og han kunne gi meg veldig lite info. Men han sier som du at man burde ha en dialog med den enkelte grunneier ja.

 

Hvordan gikk du frem til disse? Ringte på døra eller fant kontaktinfo på nettet?

 

- Crimar

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok også først kontakt med kontaktpersonen på iNatur men med samme respons som deg.