Jump to content

BAN som jager for lenge


LAD

Recommended Posts

Jeg vet ikke helt om jeg heldig eller ikke helt med hunden min men skulle gjerne at den jager litt mindre, kortere los og at den gir seg litt før hvis drevdyret tar ut. Det er en BAN 3,5 år gammel, søker meget bra, loser men det er ikke uvanlig med 4-5 timer los, lengste avstand var 3 km luftlinje fra meg og 4 timer los så ga han seg og på veien tilbake tokk han et nytt dyr så var det 2 timer los igjen. Han er gått over 20 km denne gangen og gjennomsnittlig hastighet var 3,2 km i timen. Jeg jakter ikke i så stor terreng så skulle gjerne ønske at han gir seg litt før. Dagen etterpå er han helt utslitt. Er det noe jeg kan gjøre for å dempe han litt?

Link to comment
Share on other sites

Din beskrivelse passer også godt om min BFDB. Det kan til tider være litt irriterende, og selvfølgelig skulle man ønske at hundene hadde vett til å legge av akkurat når vi selv skulle ønske, avhengig avlosretnin, vær, klokkeslett, kommende selskapligheter m.m.

 

Jeg har likevel slått meg til ro, og er egentlig ganske så fornøy! om man skal velge mellom for lite eller for mye jaktlyst er valget enkelt syntes jeg.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...