Jump to content
jmosbakk

Klubb Anschütz

Recommended Posts

Hadde en runde med skyting i ganske stri vind i dag.

Min tilnærming til vind er at den er der, mye eller lite, jeg sikter fortsatt midt i og håper på et vindu der det er stille.

Når vinduet blir akkurat for kort går det sånn som dette: (5sk @ 75m)

IMG_20180908_132251.jpg

• Like 1

Takk for det jmosbakk. Endte med å gi 3100,- for riflen, og da er det ikke noe lure på. 

Tok et bilde av avtrekket. Virker å være en 64 ja. Ser i alle fall to justeringsskruer.

Har en 10/22 med mye mods og dill, og konstaterte lett at det jeg trodde var blitt et OK avtrekk for en salong, fortsatt er søppel etter en runde på banen med "Annie". (Det sier kanskje mest om hvor hatefullt original-avtrekket er på en 10/22..)

Plukket opp noen nye skiskytter-magasin som passet fint, så nå må en bare teste hvilken ammo som går best.

Fikk tips om at SK standard+ skulle være bra. Noen som har erfaringer med hva som går godt i deres Anschütz'er?

PSX_20180909_192655.jpg

Std+ er bra greier ifht pris.

Du må nesten teste litt også kommer det an på hva du synes er grei pris.

Kan anbefale SK Rifle Match og stort sett alt fra Lapua i tillegg til std+.

• Like 1

Hei da har jeg også fått meg anschutz

fikk den av en i skytterlaget, var da sliten og støvete og ikke vært i bruk på mange år

skrudde den fra hverandre og shinet den, og slipt ned stokk og gitt to runder med olje

synes den ble himla fin i treverket

blir moro  å prøveskyte den på lørdag 

PC5AMK69TyqiBSvshPLlMg.jpg

p%gL4JRkRqOfnFo4oll+bw.jpg

• Like 7

Noen med tips til hvordan fjerne forsiktet på en skiskytterrifle?

Meldt meg inn i klubben med en 1827. Godt brukt, men i bra stand og 3 magasiner, gleder meg til å teste! Må bli en ny stokk etterhvert, men juniorstokken er grei i kaldt vær og dunjakke :) 

Varme og hammer har fungert greit.

Tror det var settskrue på det ene jeg demonterte så sjekk det først.

På en 1427 jeg har var det to limte settsskruer. Litt varme,en egnet vedski og en hammer så banker du hylsa fint av

Satt på undersiden så jeg er ganske sikker på at du bare kan banke det av nå.

Diameteren på pipa er noe mindre der kornet sitter så det blir ganske stygt etterpå. Bare så du vet om det.

Noen med tips til grei skinne med tilt til en 1827?

Blir nok picatinny for å kunne bytte litt kikkerter, men synes mange er uklare på om de passer sporter eller match kasser/spor.

Var innom Landrø i går for å se på anschutz. Bynner å bli på tide at lillebror arver Cz 455-en min så da må man jo oppgradere. Fikk vite at anschutz kommer med ny låskasse med løpsbytte for 22lr, 22wmr og 17hmr. Startpris skulle vist være rundt 13 000,-. Hadde bestemt meg for at jeg egentlig var ferdig med løpsbytte på salongen etter eierskapet av 455en men denne fristet litt. Synes magasinløsningen på 1416 så penere ut en den nye 1761, men man blir vell vant til alt.

https://jga.anschuetz-sport.com/index.php5?produktID=1558&menu=106&sprache=1&produktShow=detail

• Like 1

@Keino Kjøpte en 1771 i fjor i 17 hornet, men 1761 er meget fristende den.Venter på ett 22LR kit til R8'ene, men hadde man bare hatt plass i garderoben.