Jump to content

Airedale Terrier til jakt


Sunnmore

Recommended Posts

Det skal ny hund inn i huset! Rasen er bestemt, Airedale Terrier.

Den vil vere ein kombinasjon av familiehund, arbeidskammerat(eg jobbar til fjells) og forhåpentlegvis ein jaktkammerat.

 

Er det nokon her som har informasjon, tips, triks, kjenner til jaktlinjer på norsk/ svensk kennel eller har svar på spørsmål som eg sjølv ikkje kjem på?

 

Eg jaktar det meste av det vi har her på norvestlandet, sjølv om eg ikkje er den mest erfarne jegeren.

 

Amerikanerane brukar Airedalen på mange ulike former for jakt, men dei snakkar også mykje om ulike linjer som eignar seg betre/ dårlegare. Kva vi har/ ikkje har her til lands veit eg ingenting om.

 

Difor lurer eg veldig på kva erfaring ein har her til lands med rasen på jakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei

Ja eg fekk meg hund. Er no nesten 2 år. 

Nei eg har ikkje trent han for jakt, vart mykje anna som kom før på lista. 

 

Uansett kan eg komme med nokre betraktningar: 

- han tar stand på fugl (men held den ikkje lenge)

- han hentar gjerne saker og ting

- han er komfortabel i vatn

- han er "umulig" å skremme og finnast ikkje skuddredd

- han går fint med andre hundar og er ikkje aggressiv (har hatt annan terrier før og Airedale er mykje meir behagelig)

- han har ingen ting mot å gå med kløv, men eg har ikkje hatt mykje vekt ennå - han er sterk og med rett kløv og terreng er dette ei potensiell bæremaskin.

- når han skal leite etter noko, eller nokon, brukar han fyrst syn og går så over til luktesans(trur ikkje det er vanleg hos Airdale T).

- han er rask og sterk i djup snø og potane har tålt skarp snø/skare veldig godt. 

- han har tålmod med ungar og finn seg i det meste 

- pelstell er meir enn ein skulle tru, napping er noko drit sjølv om hunden finn seg i det

- han røyter ingenting

- når pelsen er lang luktar han våt bikkje sjølv om han er tørr

 

Eg er ganske sikker på at eg kunne fått ein brukbar jakthund av han (faktisk til mange sorter jakt) men no er han "berre" ein kjekk familiehund og turkamerat.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte avlive min støver i sommer og i forkant startet jeg å vurdere ny hund.  En kjenning av meg har en irsk terrier og den er en knakende  god ettersøkshund, eieren påstår at om han hadde trent den for jakt så ville den  blitt en god støtende/kortjagende hund.  Dermed var jeg på terriersporet, men jeg ville ha en større hund og da dukket airedalen opp.  Jeg hadde akkurat samme spørsmålene om rasen som du hadde i 2015.  Fant ingen jaktlinjer i Norge eller Sverige, men vet at rasen brukes på villsvin noen steder i Europa.  I Tyskland har noen villsvinjegere i 40 år krysset airedaleterrier med tysk jaktterrier for å få den optimale hund for villsvinjakt (Heideterrier).  Tenkte da at det fortsatt må være jaktegenskaper i rasen og fikk tak i en airedalevalp etter tyske brukshundlinjer.  Han er nå en 6 måneders kraftplugg.  En utrolig trivelig hund som er langt lettere å forme - "få kontakt" med enn støveren.  Som familiehund og turkompis er han super.  Aportering i vann gjør han gjerne. Vi trener spor generelt og det går høvelig greit.  Blodspor er også prøvd og det virker enda enklere for han. Vi går mye frisøk og som de fleste hunder er han interessert i viltspor.  Jeg lar han gå på alt vi kommer over og til nå har det vært korte "jag" etter katt, grevling, rev, rådyr og hjort.  Valpen har et meeeget trangt søk ut fra meg, men det blir videre for hver dag vi er ute.  Han har vært med på hjortejakt og sist søndag tok han etter ferske spor og støkte 3 dyr som han fulgte et par minutter.  Tror han kan bli den kortjageren jeg ønsker meg i små vestlandske jaktterreng.  Men mest av alt blir han nok familiehund og turkompis, kløv har jeg fra før :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...