Jump to content

Sabatti kombi


hardnakke

Recommended Posts

Knall børse!! Jeg har den i Forest ligth 12/76 7X57R. Veldig lett, kort og drømmevåpen på jakt med hund. Min veier 3kg og med Aimpoint micro kan du legge til 99gram :D God presisjon og kvalitet. Min kostet 7900kr brukt. Det er god pris på den helt ny som du kikker på!

Link to comment
Share on other sites

Har også Sabatti Forester 12/76-7x57R og ekstra løpssett hagle, 12/76-12/76 med choker. Brukt denne i 5år aktivt på jakt, seinest i dag. I starten var jeg ikke helt fornøyd med avtrekkerne. harde og ikke så jevn. Fikk gjort noe med problemet hos børsemaker og det hjalp mye. Rust er noe som kommer fort så her må det pusses regelmessig (noe jeg ikke alltid gjør).

Har flere gang hatt lyst til å bytte til noe bedre som Blaser BBF, eller drilling av ett eller annet slag. Men foreløpig så blir nok Sabattien fortsatt i mitt eie da det er et kurant jaktvåpen i forhold til pris.

Bruker Aimpoint sikte og er fornøyd med det. Mulig jeg setter ett kikkertsikte på kombiløpsettet i løpet av vinteren da jeg ikke er helt komfortabel med Aimpointen om det blir avstander på over 80 meter for bruk av rifleløpet.

 

Husk å pusse regelmessig :smile: . jeg har "glemt" det noen ganger og da blir det bare mer arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...