Jump to content
Ertshus93

Billigste 22 lr ammunisjon

Recommended Posts

Hvilke nettbutikker har den billigste 22lr ammunisjonen nå? Tenkte å kjøpe 5000. Har funnet til 0.58 kr pr skudd, men synes det var litt i drøyeste laget for CCI std.

Er det dyrere å sende ammunisjon enn vanlig post?

Jaktdepotet har "kassetilbud" på Remington Target.

5000 stk til 28 (nei, ikke 28), men 56 øre skuddet :)

http://www.jaktdepotet.no/ammunisjon/sa ... se-av-5000" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Vanskelig å slå denne på pris :)

EDIT:

Jeg leste feil i annonsen, 56 øre pr. skudd skulle det være...

Edited by Guest

Billigste pris på CCI standard hos Pedersens Våpenlager i Krs ved kjøp av kasse m 5000 stk var i forrige uke kr 4900.- :shock:

Og da solgte de i følge "salgssjefen" med tap.

PS; info hentet fra FB

Da leder Remington foreløpig. Regner med at det muligens er omtrent samme presisjon på de Reminton og CCI patronene det her er snakk om. Ellers blir det vel som å sammenlikne epler og appelsiner :lol:

De remingtondkuddene er i mine øyne ubrukelige. Om du sponser porto kan du få noen esker av meg til prøving. Noen går overlyds i begge mine rifler og en god del vil ikke kamre (verken i sig pistol, anschutz rifle eller savage rifle)

Jaktdepotet selger også som juletilbud CCI Blazer ammo til 24kr pakka. De har også Federal bulk pakker med 36grs kobberkledd HP ammo til 252kr for 525 skudd. Kjøpte nettopp 1000stk av de CCI skuddene og skal bruke i vinter. Vet ikke hvordan de er men. Kjøpte også 4 pakker av de Federal HP skuddene som jeg vet går bra nok til trening med salongen.

Må passe på før prisene går enda mere opp på 22LR ammoen.

50 km nord for deg kjøpte vi Fiocchi TT sport til 0,65 fordi det var billigere enn TopShot på XXL etter deres siste prisøkning.

50 km nord for deg kjøpte vi Fiocchi TT sport til 0,65 fordi det var billigere enn TopShot på XXL etter deres siste prisøkning.

Hei. Hvor var dette?

XXL, Steinkjer.

Jepp. Kjøpte et knippe esker av alle Fiocchi 22LR variantene de selger på XXL.

Testet i benk på 3 pistoler og 1 revolver på 25 meter, og 2 rifler på 60 meter.

Har aldri skutt verre dr**t. Unnskyld språkbruken. Får Topshot til å se ut som match ammo.

Da kjøper jeg heller Topshot eller CCI til 69 øre, og koster på meg 10kr per tusen skudd for bedre kvalitet :winke1: Eller RWS Club som de har på tilbud nå hos Jakt & Friluft for 85 øre.

Jeg har hatt gode resultater med Federal bulk-pack (525 skudd i pakken). Den har i tillegg fordelen av at kulene er kobberbelagt, og dermed ikke smurt. Den går betydelig renere i mine våpen enn både CCI, Winchester og TopShot.

Jeg er enig med west4658: Jeg liker TopShot bedre enn Fiocchi og har et meget stort lager både med den og CCI std. I mine våpen holder den innertieren, og det er nok for meg.

Jeg kjører CCI std til trening og Eley Sport i konkurranse. Oslo Skytesenter har CCI til ,69 pr smell ved kjøp av kasse (5000). Vet ikke om noen som selger CCI billigere enn det. TopShot funker også i mine våpen til trening og kommer til å kjøpe inn et parti om det kommer på tilbud på XXL til rundt ,45 pr smell. Ser forøvrig at XXL har er de på tilbud nå til ,52 :)

Xxl er iallefall håpløs. Først lå TopShot til 0.69, (0.39,- for et par år siden)

Deretter setter de ned til 0.52,- så 0.53,- og nå igjen koster de 0.69,-

Det er vel noen "tilbud" på vei, da økes vel prisen i forkant tipper jeg.

På 23.11.2015 den 9.16, oysteinsmalme skrev:

Jaktdepotet har "kassetilbud" på Remington Target.

5000 stk til 28 (nei, ikke 28), men 56 øre skuddet :)

http://www.jaktdepotet.no/ammunisjon/sa ... se-av-5000" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Vanskelig å slå denne på pris :)

EDIT:

Jeg leste feil i annonsen, 56 øre pr. skudd skulle det være...

Har skutt en del CCI standard i revolver, syns den soter mye?

Med CCI standard kan jeg skyte maks 150 skudd i min mk. III før jeg får pålitelighetsproblemer (klikk, FTE, FTF). Jeg foretrekker Federal Champion 36 gr CPHP, som beleilig nok selges i 525-skudds bulk-pack. Med den har jeg skutt fem hundre skudd uten å merke noe som helst, og kunne nok skutt mer...