Jump to content

MÅRFANGST 15-16


knutis

Recommended Posts

Denne tråden hører jo med hver sesong! Ettersom ingen andre har startet den gjør jeg det, selv om jeg ikke har noen feller ute nå. Kanskje etter hvert.

Legg ut fangstrapporter folkens! Og ikke minst bilder av settene. Gjerne med mår i. Mye å lære av slike bilder! Skitt fangst og husk kamera når dere sjekker fellene!

Link to comment
Share on other sites

Takk Knutis for att du starter årets mårfangst tråd. Har ikke fått tid til så mye fellefangst enda pga. annen jakt, men noen feller har jeg fått ut. Søndagsmorgen på tur på hjortejakt fikk jeg sjekket noen feller nært veien og i den ene hadde det blitt fangst. Hannmår på 1655 gram. Fella er en duke 155 med honning som åte. Luktestoff "Hawbacker Marten Lure" Har fått en mår hvert år på denne plassen. 2d7v5ee.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tenker å sette opp et par feller i Grenland der jeg jobber i vinter. Lurer i den forbindelse på om det er noen som tar med hunder når de røkter fellene? Det ville være praktisk å kombinere lufting med røkting, men ikke dersom dere har erfart at det påvirker fangsten negativt?

Link to comment
Share on other sites

Fersk bruker av forumet, men vært ivrig leser lenge.

Legger ved bilde(om/når jeg får det til... Tips ønskes:? )av en hannmår tatt 22. DES. i CB felle med honning og litt reinshjerte som åte.

Luktestoffet hugser jeg ikke navnet på.

 

Takk for et inspirerende og lærerikt forum!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...