Jump to content

Lee Auto Drum Powder Measure.


persik

Recommended Posts

  • 3 months later...

Nysgjerrig på hvordan den fungerer på små, slappe håndvåpenladninger.

 

Den andre varianten med disk fungerer overhode ikke på små ladninger. Gir fra 0% til 150% krutt og helt ubrukelig. Men for større ladninger så fungerer diskene flott.

 

Har også vurdert å bestille en slik drum å se om den går bedre enn disk på f.eks 32 S&W Long ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Les "Reviews"

 

For de som har slitt med "Den Grønne Dragen" til RCBS som de har rengjort og smurt med grafittpulver kan jo vurdere denne:

http://www.titanreloading.com/powder-ha ... er-measure" target="_blank

 

Mvh

Jim114

 

Kjøpte det LEE-målet for 3 mnd siden og det måler slett IKKE noe nøyere en RCBS`s kruttmål, heller tvert imot.

 

Men så har jeg heller aldri skjønt hvorfor RCBS målet skal være så dårlig som enkelte påstår.. tror nok de aldri har hatt det selv.

 

Det er jo tross alt klink likt Hornady og Redding i konstruksjon og virkemåte :?

Link to comment
Share on other sites

tror nok de aldri har hatt det selv.

Hvorfor kan du ikke bare anta at folk faktisk kan ha andre erfaringer og meninger enn deg? Har et slikt, og selv om jeg aldri var misfornøyd bruker jeg nå bare Lees. Minst like jevnt og lugger mindre i bruk pga silikon-foringen. At det også er langt enklere å tømme etter bruk er heller ingen ulempe.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt denne ei stund nå. Den er rett og slett "god sent" til oss med turretpressene og de som ellers holder på med disse diskene og det.

 

Det første jeg tok av var den sikkerhetsgreia som gjorde at du måtte trykke på en knapp for å resette den, noe som var for at man ikke skulle få til dobbelladninger eller noe sånt.

 

Kun et lite minus, man får slike universale kruttfylleadaptere men selv den minste var altfor liten til 32ACP (som jeg lader en del). Men det løser seg nok med å handle et Lee-diesett kontra RCBS-settet jeg har.

Link to comment
Share on other sites

tror nok de aldri har hatt det selv.

Hvorfor kan du ikke bare anta at folk faktisk kan ha andre erfaringer og meninger enn deg? Har et slikt, og selv om jeg aldri var misfornøyd bruker jeg nå bare Lees. Minst like jevnt og lugger mindre i bruk pga silikon-foringen. At det også er langt enklere å tømme etter bruk er heller ingen ulempe.

 

Hva er den store forskjellen på at jeg tror og at du antar :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...