Jump to content

Fra Glock til racer i standard


sindre.S.K

Recommended Posts

Har rotet meg bortig dynamisk skyting. Som feltskytter så er det en mix mellom kjent og ukjent terreng. Men er redd jeg kan trivest her også.

Siden det er 6 måneder karantene på og kjøpe i dynamisk så skal jeg ofre reserve mil pistolen til dette.

Utgangspunktet er en Glock 35 gen 3. Har rigg og magasin.

Men kan tenke meg nytt fremsikte og bedre og lettere avtrekk, grep og ergonomi passer meg godt, mag utløseren passer godt for og nå med mine labber.

Muligens jeg kunne vurdert magasinbrønn for og lette bytte av mag.

Kjør på med innspill på hva som er gode oppgraderinger

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er lokal regel i klubben her for at man ikke skal bli med for og få åpninger for og kjøpe våpen og aldri komme tilbake, men at en klubb oppfordre til aktivitet plager ikke meg og jeg skjønner godt den tanken da. Men tenkte jeg skulle gjør meg konkurransedyktig til jeg event vurdere en ren dssn pistol og da er 6 måneder med erfaring fra stevner gull verd :)

Link to comment
Share on other sites

Som truls sier, her bommer noen på regler, evnt de tror du er fersk skytter og ikke har egne fra før

 

Når du eier kortpang fra før, og har dssn/ipsc lisens, og ønsker deg G35, som absolutt er egnet i standard, skal/bør de skrive under på attesten forbundet sier man skal ha når man søker våpen.

 

NSF våpen og DSSN våpen er ofte ganske forskjellig satt opp, både med siktetyper, kornstørrelse, baksikteform osv, ideelle er litt lysåpning, fiberoptisk frontsikte, og sikte med ehh motsatt radius bak eller hva jeg skal si, sånn at du lett ser neste mål. (klart dette er jo også individuelt)

 

131.jpg

 

Ses på match :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Glocken har jeg fra før så ingen fare :)

Hvor handler man tilbehør for Glock som levere kvalitet.

Har sett på fiberoptiske sikter litt. Har alltid tenkt på den som uegnet siden det alltid har vært små blinker og "god" tid, men no er det mer og finne kornet fort som F og få det til og sitte. Også lære seg litt tempo etterhvert da :)

Ses på match ja :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker både G34 og G35 i IPSC.

 

Før du begynner å tenke for mye på hva du skal ha av utstyr på den/ skifte ut, så må du først være klar over at standard klassen sine våpen skal passe ned i standard boksen. Passer den ikke der blir du open skytter på det stevnet.

 

Endringer som jeg har gjort på begge mine er:

 

Sandpapirgrep på steder som jeg vet jeg må ha god kontakt med våpenet.

 

Slide racker - denne må du dra av en 3-4 mm på kula for å få den i boksen. Ved våpen liggende på bord/ tønne. løftes det litt på sterk hånd, slik at du får bedre grep med en gang.

 

Mag extenser - det er kun en type jeg har vært borti som går ned i boksen. http://www.doublealpha.biz/arredondo-3-4-glock-kits . gir deg 3 ekstra patroner i .40 cal.

 

Ultimate Pyramid Trigger kit - bedre avtrekk, bred flat avtrekker som gjør at du lettere drar avtrekker rett bakover og ikke vrir våpenet i skudd øyeblikket. avtrekk blir under 1,5 kg. Du kan justere avtrekk og dødgang. http://www.glockstore.com/ultimate-choose-glock

 

Mag brønn - denne må du kanskje frisere litt for å få ned i boksen, det kommer an på typen. Måtte det på den ene, men ikke på den andre. Var forskjellige fabrikater. http://www.glockstore.com/competition-i ... ck-magwell

 

Hardere rekylfjær - Denne SUPER HEAVY Wolfram guide Rod er garantert å redusere følt rekyl og redusere munningshopp. Du vil være i stand til å skyte raskere og mer presist skudd til skudd og mål å målrette! http://www.glockstore.com/competition-i ... uide-rod-1

 

Jeg har gått for originale sikter. Med fiber fikk jeg for mye fokus på selve fiber og ikke toppen på kornet. Derfor ble de byttet tilbake igjen.

 

Har valgt å ikke gå for forlenget mag utkaster. Når jeg hadde det en kort periode opplevet jeg at jeg med håndbaken på svak hånd svært lett kom i skade for å trykke den inn og dermed droppe magasin midt i skytingen. Likedan er det lett å trykke den ned mot eks tønne/ bord hvis man har det som startposisjon. Mag droppes da ved første skudd....

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bruker en gammel tråd.... Skyter i Standard med G34. Kunne tenke meg et justerbart baksikte, men også muligheten for å bruke magasinforlengere fra Arredondo.

 

Er det noen som har tips til et godt sikteoppsett (justerbart) i kombinasjon med nevnte magasinforlengere? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Helt ærlig ; det du ikke får på norske butikker eller eventuelt kan kjøre for å kjøpe innenfor EU/EØS kan du glemme og det er blitt ett problem.

Det dem ikke har på Brownells.no får du ikke tak fra USA. Absolutt ingen sender. Dra dit å kjøpe er lovbrudd og risky i forhold til det sinnsyke straffenivået dems. Jeg vil ikke bli arrestert verken på flyplassen eller postkontoret i forsøk på å sende det hjerm. Synd men sant.

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, jeaant skrev:

Helt ærlig ; det du ikke får på norske butikker eller eventuelt kan kjøre for å kjøpe innenfor EU/EØS kan du glemme og det er blitt ett problem.

Det dem ikke har på Brownells.no får du ikke tak fra USA. Absolutt ingen sender. Dra dit å kjøpe er lovbrudd og risky i forhold til det sinnsyke straffenivået dems. Jeg vil ikke bli arrestert verken på flyplassen eller postkontoret i forsøk på å sende det hjerm. Synd men sant.

Du kan alltids spørre Brownells om de tar det inn. Hvis det du skal ha er fra en produsent Brownells allerede er i kontakt med, men selve produktet ikke er ført på Brownells.no, så er de ofte snille med å ta det inn allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...