Jump to content

Ambisjoner?


Domino

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for å prøve å sette minst en ny pers i løpet av kommende vinter- eller sommersesong. Selv om jeg er 50+, tror jeg det skal være mulig dersom jeg trener godt. Er det noen andre som har lignende planer/ambisjoner? Første sjanse er i morgendagens luftpistolstevne...

Link to comment
Share on other sites

Har mål om å klare B-kravene i luftpistol, standard, vm fin og hurtig fin, samt at standard+vm+hurtig >= 1605, slik at jeg får en snasen sølvplakett fra klubben :) Per nå har jeg hurtig fin i boks:) Standard blir tøffest, ettersom persen er hele 15 poeng bak målet.

 

Satte ny pers i standard i forrige uke, etter ikke å ha skutt bane siden februar. Har herjet rundt med dynamisk og felt, og litt luftpistol. Tror luftpistol er nøkkelen til å nå disse målene!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min ambisjon er først og fremst å ikke skyte dårlige skudd, altså å være streng nok mot meg selv til å ikke skyte raskere enn jeg klarer å skyte godt.

 

Gode skudd=god trening.

 

Dårlige skudd= dårlig trening.

 

Selvfølgelig må man presse seg selv litt tidmessig nå og da hvis man deltar i former for hurtigskyting, men det bør ikke gå på bekostning av presisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 46 år, har skutt (militærfelt) siden 10. april i år, har vært med på 5 approberte stevner + NM og mange klubbstevner.

 

Fikk eget våpen i dag, og min ambisjon primært, er å fylle en feltløype :)

 

Persen er 78% med 32 innersoner, så jeg har litt og gå på :)

 

I vinter blir det mye tørrtrening med lasercartridge hjemme, sakte og godt som evert sier, og sikkert 2-3000 skarpe på klubbanen, før neste utesesong.

Link to comment
Share on other sites

Mitt mål er å alltid være forran aps. ...ingen endring her med andre ord. 8)

 

Ja, og pallplass på større LVL 3 pistolstevne (open)

Vinne NM 2-gun og NM rifle

 

pallplass Nordisk rifle og topp 10 VM rifle.

 

Oj, der sa jeg det offentlig også. Her må det trenes... MYE :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

DSSN: Lære å skyte Open pistol, bli flink til å finne prikken, bli kjappere etc. Hovedmålet er å slå Aps. Må ha noe å strekke seg etter vøtt. :winke1:

 

NSF: Blitt for lite enhåndsskyting i det siste, så tenkte jeg skulle å prøve å slå egen pers i NAIS i løpet av vinteren som trening. Fin skal nok holde jævlig hardt, men grov tror jeg kan gå.

Link to comment
Share on other sites

Vinterens mål på baneskytinga blir å slå j-aa i den ambisiøse marsipangriscupen.

I dynamisk vil jeg være fornøyd dersom jeg klarer å føle meg litt mindre tilbakestående når man bestemmer seg for å blande inn bevegelse OG skyting i samme aktivitet. Det sitter litt langt inne for en som er vant til å stå pent og pyntelig på standplass når det skal smelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Da er sesongens første luftpistolstevne overstått, og jeg kom i mål 38 poeng under pers... Da har jeg i alle fall et utgangspunkt! I tillegg ble jeg slått av samboeren på de første 40. "Adding insult to injury"...

Nytt stevne i helga, heldigvis 20 poeng over forrige resultat. Bare ett poeng under "misnøyegrensen"... Kanskje man foreløpig kan konkludere med at regelmessig trening lønner seg?

Link to comment
Share on other sites

Stort sett bra skytteruke overstått. Ny pers i hurtig fin (som jeg ikke hadde skutt på 364 dager) på mandag, som ble ytterlig forbedret med to poeng på fredag (selv med et langskudd). Fornøyd med resultatet på norgesfelt på torsdag (selv om jeg skjøt litt i feil skive). Sugde balle i oslo sportsskytteres 7-felt på lørdag, 6 poeng bak forrige dårligste resultat. Sugde balle på luftpistol på søndag (20 poeng bak målsettingen).

 

Kanskje 5 stevner i uken er over hva jeg kan håndtere?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en tur på banen på fredagen, og fikk sendt avgårde drøye 250 skudd med Glocken. Kjenner jeg begynner å bli mer komfortabel med den nå, og samtlige skudd var på papiret, som er en klar forbedring. Stølheten i armene, derimot, den kunne jeg godt vært foruten...

Link to comment
Share on other sites

Stort sett bra skytteruke overstått. Ny pers i hurtig fin (som jeg ikke hadde skutt på 364 dager) på mandag, som ble ytterlig forbedret med to poeng på fredag (selv med et langskudd). Fornøyd med resultatet på norgesfelt på torsdag (selv om jeg skjøt litt i feil skive). Sugde balle i oslo sportsskytteres 7-felt på lørdag, 6 poeng bak forrige dårligste resultat. Sugde balle på luftpistol på søndag (20 poeng bak målsettingen).

 

Kanskje 5 stevner i uken er over hva jeg kan håndtere?

 

Imponerende ukeprogram!

 

Vedr. Norgesfelten torsdag, er resultater lagt ut noe sted enda?

Link to comment
Share on other sites

I dag var det stevne i Tromsø. Avslutta svakt med 91 og 92, men fikk likevel 564 poeng. Bare ett poeng unna A-kravet. Så dersom progresjonen holder seg bør det være i boks neste gang! :D

 

Sjueren på nest siste serien irriterer meg fortsatt. Jeg hadde akkurat tenkt på at det var på tide å ta ned igjen, så smalt det...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kommer nok fremdeles til å vise meg på NSF-arrangementer, ikke bare for å opprettholde behovet, men også for å trene basisferdigheter. At dynamisk er da shit er det dog overhodet ingen tvil om. Morsommere skyting har jeg knapt opplevd noensinne. Målet er å komme i svarten med Glock på 25 meter, ikke en helt enkel sak det, men jeg skal nok klare det og...

Link to comment
Share on other sites

Har tatt opp igjen luftskyting etter 2 år uten. Følte jeg ble treg og fikk avtrekksvegring. Ble frustrert pga det. Nå er jeg treg :lol: , så nå står jeg og presser og koser meg. Har 364 så langt, men håper å nærme meg 370. Fin fokustrening som hjelper kruttskytinga.

Link to comment
Share on other sites

Søndagens stevne var litt både-og. Rimelig fornøyd med 566 på hurtig fin, men 549 på standard var for dårlig. Det må trenes 10-sekundere! Den gode nyheten er ar jeg klatret på rankinglistene. 11 plasser opp på finpistol kan jeg leve med! Nå er det bare å få trent to gode økter denne uka før sesongens (kanskje) siste stevne på lørdag. Jeg tviler på at jeg kjører til Tromsø 3. juledag, men man skal jo aldri si aldri. Den store utfordringen er å få trent over jul og nyttår. Ikke fordi jeg ikke har tilgang til bane, men fordi det er lett å fokusere på mat og sløving...

Link to comment
Share on other sites

Dersom man ser på opprykkskravene kan det nok se slik ut, ja. Godt poeng... Men jeg har stort sett skutt bedre standard enn hurtig fin, så jeg hadde satt "misnøyegrensen" på 550. Hurtigresultatet er også ett poeng nærmere pers enn standardresultatet. Nuvel, uansett må det trenes!

Link to comment
Share on other sites

557 på lørdagens stevne var ingen stor suksess, men tatt i betraktning at kroppen var urolig så skal jeg ikke klage. Det viser egentlig hvor viktig det er at avtrekksteknikken fungerer, for på dårlige dager har man bare teknikk og (eventuell) fysisk form å falle tilbake på. Og at jeg klatra et hakk på rankingen er ingen liten trøst!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Er sylfersk som enhånds pistolskytter, netopp gjennomført sikkerhetskurs.... til nå, ca 400stk .22 pang med klubbvåpenet

Så mitt mål er å klare å gjøre det som de garva (les flinke/erfarne) folka sier jeg skal gjøre og IKKE det som jeg tror jeg skal gjøre.

Stilling, avtrekk og fokusere kun på det som fokuseres skal...tenk forsikte....squeeeeeze trigger..pang!

 

Er ikke så enkelt å samle gruppene som jeg trodde, noen ganger så har jeg fin samling, men ærlig tala så er nok det kun flaks ...

Tenker god samling og ikke innertiere nå.

Men, med trening og fokusering så tror jeg det er håp :D

 

Så innmari morro dette her med skyting, men så mange fordommer som ble knust allerede på sikkerhetskurset, godt å være ydmyk og lærevillig tror jeg.

 

Mål for neste 6mnd til vi skal søke om .22 matchgønner og .45 til militær felt.... lære seg grunnteknikken med grep,pust,siktelinje/korn og avtrekk.

 

Det er MYE å lære på 6mnd,men shit så morro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...