Jump to content

Blaser R93 - farlig våpen?


virrvarr

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Sofabamse. R93`n fungerer overraskende bra med møkk i mekanismen, det meste legger seg under magasinet etterhvert. Aldri hatt funksjonsproblemer med denne, bortsett fra patroner med hylser som ikke er pressa nok.

 

Har du plaststokk så kreves det nesten ikke velikehold. Jeg pusser stort sett før og etter jaktsesongen. Tørker av det værste vannet før jeg setter den bort. Drar over sluttstykkehodet når det blir for rødt og det hender også at det går en boresnake gjennom pipa. Når jeg pusser skikkelig finner jeg som regel barnåler eller blåberlyngblad i magasinbrønnen, uten at dette har merktes under bruk.

Link to comment
Share on other sites

Det store problemet med R93 er vel stort sett kun i huet på dem som ikke har/har råd til rifla :roll:

 

Sauerhansen

Skal man være morbid, så er det vel kun i huet på de 10+ der har haft råd til en R93 art der var et reelt behov for avanceret kirugi (titaniumsplater og plastikkirugi)

Dem som ikke har haft råd til en R93, har vel netop ikke haft noget i huet som trængte større kirurgiske indgreb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...