Jump to content

Jegerprøva våpensøknad


sigvald

Recommended Posts

Min erfaring fra noen år tilbake er at du kan søke med en gang og skrive at du vil sende bevis på bestått eksamen når du mottar dette, med dato for planlagt eksamen. Når du får eksamensbeviset tar du kopi av dette og sender inn til våpenkontoret.

 

Det gikk i hvert fall bra for meg ca.2009.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tok prøven fikk vi "diplom" for gjennomført kurs når teorikveldene og prøveskytingen var gjennomført.

Samme dag som jeg tok prøven, gikk jeg rett på nett hos Brønnøysundregistrene og skrev ut kopi av betalt jegeravgift.

Og dagen etter leverte jeg våpensøknad. Som naturligvis også ble godkjent.

 

PS! Bare pass på at du har kvittering på at du har FG godkjent våpenskap på plass også på forhånd. Ofte spør de om det de første gangen du man søker.

Etterhvert når man er oftere innom våpenkontoret enn svigerforeldrene så spør de ikke lenger :D

Link to comment
Share on other sites

Logg deg på hos Brønnøysundsregisteret (link under), der finner du dine opplysninger i jegerregisteret.

 

https://www.brreg.no/person/jegerregisteret/" target="_blank" target="_blank

 

Er i samme situasjon, tok prøven fredag, må vente en uke til jeg får et brev i posten før søknad kan leveres.

Ser du sier vi kan logge inn i BRREG her, men da må jeg vite mitt Jegernr... Men det er jo Jegernummeret jeg er påjakt etter?

 

Forslag? Ringe de?

 

EDIT:

Etter mye trykking på siden via linker fikk jeg til slutt logget inn med BankID :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...