Jump to content

Woodleigh Weldcore i CZ 550 375 HH


Arne Vegar

Recommended Posts

Hei.

 

Skjøt en elg (min første) med elgrifla i .375 HH og Hornady Interlock 300 grs, ladet til ca 700 ms. Lungeskudd som blåste rett gjennom så det var fort overstått.

 

I utgangssåret fant vi endel mantel og biter av blyet, virker nesten som kula er litt sprø. Fattern mente denne kula var så som så, dette hadde han aldri sett med Mega i 9,3...

Trodde denne kula var solid og god, har vel forsterkninger i mantelen som skal holde formen men det så ikke ut som det funka.. Skal sies at det var et fint slakt, nesten uten blodslått kjøtt og effekten var upåklagelig. God presisjon gir den og.

 

Er på utkikk etter en 300 grs kule som er lodda og med flat blyspiss som ikke stukes av rekylen.

Har sett på W Weldcore, men har ikke funnet den i 300 grs, noen som vet av?

Noen av dere med likens børse som bruker Weldcore?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er "round nose" varianten til Hornady du har brukt, vil jeg tro Woodleigh Weldcore RN vil gå ganske likt, ganske lik kule. Jeg har foreløpig ikke skutt vilt med denne kula, men har god erfaring med Woodleigh fra andre kaliber. Lader 300 gr kula med 67 gr Norma 203-B, får ca 770 m/s.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Lada Weldcore likens som Interlocken og de gikk likt, som forventet egentlig. Så vil tiden vise om det blir elgfall i høst, innen den tid vet jeg jo ikke hvordan den oppfører seg. Vil tro den oppfører seg mye bedre i viltet.

Diskuterte H Interlock med T Alvestad og han mente å vite at det hadde skjedd endringer til det værre med denne kula for noen år siden, og for meg ser det ut som han har rett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...