Jump to content

Jakt i Polen. Polowanie w Polce.


facom

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har fått en del forespørsler angående jakt i Polen. I den forbindelse tenkte jeg å dele litt info.

 

Jeg har direkte kontakt med en jaktklubb Sør-vest Polen som tilbyr jakt på villsvin,hjort og rådyr,rev,mårhund samt noe fuggeljakt.

 

De tilbyr både individuell jakt samt drivjakt,

 

Jeg har selv vært å jakte dær flere ganger i år å det er MYE dyr i begge områdene de har jakt terreng i.

 

Det ene terreget er typisk jodbruksland med en del skog rundt. et skikkelig fint område for villsvin og rådyr

 

det andre området er mer skog og midre åpent areal. Dette er hvor de har sitt hjorte jakt område. men det er også mye gris i dette område. De har også en foringsplass i dette området.

 

 

Individuell jakt er somregel fra jakttårn, men det er også mulighet for smygjakt.

 

Jeg har de fleste gangene startet å jakte i 17-1800 tiden. enkelte ganger har jeg jaktet hele natten fram til 8-9 på morgenen.

 

Tilkomst til jaktområdene er veldig grei, jeg kjører fra Krakow ca 2 timer til det ene jaktområdet og 3 timer til det andre. det er billige hotell i nærheten av begge områdene. så kjører man fra hotellet å neste helt fram til jaktårnet så det er veldig behagelig for personer som ikke kan gå langt.

 

det er mulighet til å kunne jakte alt fra en helg til en uke.

 

Det er også mulighet for å kunne besøke skytebanen i Krakow for trening på løpende gris. samt 100m og 50m. de har også skeet og trap bane.

Banen har åpent hvær dag fra 0800-2000 bortsett fra helgene. banen ligger ca 20 min med bil fra Krakow sentrum.

 

Jaktbutikker for å kjøpe utstyr og ammo i er det flere av. de har det meste av merker og typer til behagelige priser.

 

Jeg er privatpersom å representere ingen turoperatør.

 

Har selvfølgelig ingen fortjeneste på dette.

 

Så er det noen som ønsker å ta seg en jakttur til Polen så er det bare å spørre så skal jeg hjelpe så godt jeg kan.

 

alt man trenger er Europeisk våpenpass resten av dokumenter fåes på email å på jaktdagen.

 

Mvh

 

Lasse

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...