Jump to content

Kjøpe nett til Steik


500 Phantom

Recommended Posts

Hvor i allverden får jeg kjøpt slike nett som man bruker til å surre steiker med?

jeg har søkt litt på nettet og finner ingen ting.

 

er de knotete å få på eller går dette som regel greit?

 

Hva koster di?

 

Har sett når de trer på disse på slakteriet så har de en slags v formet rustfri form som de bruker.

finnes det noe slikt utstyr i salg? kan jo lage til noe slikt selv også forsåvidt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i allverden får jeg kjøpt slike nett som man bruker til å surre steiker med?

jeg har søkt litt på nettet og finner ingen ting.

 

er de knotete å få på eller går dette som regel greit?

 

Hva koster di?

 

Har sett når de trer på disse på slakteriet så har de en slags v formet rustfri form som de bruker.

finnes det noe slikt utstyr i salg? kan jo lage til noe slikt selv også forsåvidt.

 

 

Ferskvaredisk hos Meny, Ica maxi eller Mega; eller en slakterbutikk. Koster lite og ingenting, kjøpte 10meter hos IcaMaxi for litt siden, betalte vel 30kr. Andre ganger gratis og en prat om kjøtt og jakt.

 

Du klarer å få på strømpa uten rør/trakt om ikke steika er for stor. Har truet et helt, utbenet lammelår inn i strømpe uten hjelpemidler, men det var neppe et elegant syn....

 

En bit 75mm avløpsrør, en klemme beregnet for å feste samme rør og en treplate så har en et utmerket hjelpemiddell.

Link to comment
Share on other sites

Chiefen skreiv :

Du klarer å få på strømpa uten rør/trakt om ikke steika er for stor. Har truet et helt, utbenet lammelår inn i strømpe uten hjelpemidler, men det var neppe et elegant syn....

 

Det kan eg godt tenke meg var et flott syn, he, he... Eg har alltid brukt å kappa bunnen av ei 1.5 liters flaske. Og tredd strømpa på bak i frå tuten. Men det er klart på større steiker, så går det ikkje med den flaska. Avløpsrøyr eller tynnere drenrøyr er nok meget betre ja.

Ellers så har eg også rulla steika inn i ein bærepose og slengt den i fryseren. Når ein tiner den opp igjen, så fjerner du posen med litt varmt vann, og trer nettingen på steika, når den er fortsatt nedfryst. Det funker betre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...