Jump to content

Swazi Tahr XP eller Norrøna Dovre dri3?


setnes1

Recommended Posts

Er på utkikk etter ny jaktdress/jakke til bruk i ruskevær. Har vurdert både Norrøna Dovre dressen og Swazi anoraken lenge, men blir ikke enig med meg selv. Jakter mest i bratte vestlandslier etter hjorten, men det blir også en del småviltjakt i mildere terreng. Noen som har erfaringer med disse produktene?

Link to comment
Share on other sites

Ville gått for andre alternativ. Har selv jaktet mye med Tahr anorak i det gamle stoffet. Den er lydløs. Det er ikke det nye Aegis stoffet de bruker. Stort minus på Swazi er at de ikke utstyrer klærne med lufteglidlåser under armene...

 

Norrøna har jeg gitt opp etter flere reklamasjoner. Fikk ny bukse tre ganger. Flott service, men vil heller ha klær som holder!

 

Jeg har endt opp med ei tynn trelags Arcteryx Alpha LT som jeg bruker til regnjakke. Kjøpte ei Härkila Kalmar X fleecejakke jeg bruker nå, og er storfornøyd! Arcteryxjakken går fint utenpå eller istedet for når det blir regn.

Link to comment
Share on other sites

Endte med å bestille meg en Swazi tahr. Bruker som regel min Norrøna finnskogen warm4 med ull under på dager når været tillater det. Så tahren blir nok kun brukt når det regner eller sludder.. Men de dagene fins det jo nok av :wink:

 

Gikk for Swazin pga. holdbarheten, må ha klær som tåler litt juling oppe i hjortelia.

Neste som står for tur blir nok ei Fjellreven keb bukse og noen gode gamasjer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte en tahr til jul i fjor. Er meget fornøyd, og bruker den i kombinasjon med en bergans myrull jaktjakke. Tar på tahren når det blir kaldt eller drittvær. På bena bruker jeg finnskogen hybrid og lårings ved regn. En kombinasjon som fungerer bra for meg.

I tillegg synes jeg tahren ser kul ut :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...