Jump to content

Google støtter ikke salg av kniver, våpen osv på nett!??


mdm

Recommended Posts

For å pense tråden back to topic:
Hadde i dag denne mailutvekslingen med en lokal sportsbutikk (der jeg kjøpte min første hagle etter konfirmasjonen!):

 

Hei. Ser ingen våpen på nettsiden deres. Har dere sluttet med å føre slikt?

Hei Neida, vi har fortsatt brukbart med våpen og ammunisjon, men Klarna nekter oss å vise våpen og ammunisjon på nettsiden så lenge vi bruker deres betalings løsning. Er det noe spesielt du er ute etter?

 

 

  • Confused 1
  • WTF 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 8/18/2021 at 6:37 PM, mdm said:

 

Butikken over - det var Komplettfritid.no. De ser ut til å ha sluttet med salg av kniver for godt nå, men jeg mener at ikke gikk mer enn ca ett år etter det jeg skrev over her inntil tutvalget av kniver var tilbake i igjen i webshopen deres.

 

Men nå skjer altså det samme med Widforss.no.  De har lenge hatt et rimelig bra utvalg av kniver. La derfor nylig merke til at utvalget var så og si null under menyen "Kniver og økser" og undermenyen "Kniver". Tenkte først at det var en feil hos dem som ville bli rettet på. Men så nå at det fortsatt var  slik og tok derfor kontakt. Lurte på om de hadde gjort noe feil der. Men, nei - ingen feil. Produktene er fjernet etter trussel om boikott fra Google så lenge de har kniver på sidene sine (og våpen mener jeg han også sa han jeg snakket med i dag). 

 

Widforss er liten i Norge, men de er stor i Sverige (større en XXL etter hva jeg forstår), så jeg fikk inntrykk av at de derfor ikke bare vil godta dette. Men inntil videre har de ikke annet valg enn å etterkomme påtrykket dersom de vil unngå å bli boikottet fra søkemotoren og annonsering hos Google.  Så for å gjenta meg selv, har dere hørt på makan!!??

 

 

I dag så jeg at Widforss har kniver i sortimentet igjen. Ikke super-kjempelenge siden jeg sjekket sist, så det må ha skjedd ganske nylig.

 

Vanskelig å vite akkurat hvilke kjepper som har viklet seg inn i hjulene her og hva de har måttet gjøre for å få de ut igjen, men bra at de tydeligvis ikke har gitt seg på dette og at det var verdt en eller annen innsats å beholde disse varene i vareutvalget.

Ga de en klapp på skuldra i form av å sjekke ut med ett par kniver i handlekurven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 11/21/2021 at 10:34 PM, psAico said:

I dag så jeg at Widforss har kniver i sortimentet igjen. Ikke super-kjempelenge siden jeg sjekket sist, så det må ha skjedd ganske nylig.

 

De kom tilbake etter en stund så jeg ja, mens andre sliter med samme problematikken. Fikk denne  nyheten i Skittjakt.no sitt nyhetsbrev Lørdag 22.1:

 

Quote

"På grunn av utfordringer med annonseringsløsninger der bruk av våpen og ammunisjon ikke er tillatt har det vært umulig for oss å få synligheten vi ønsker ute i markedet", forteller daglig leder Anders Amundsen. "Vi ønsker oss enda flere kunder som kan nyte godt av det enorme utvalget vårt og løsningen ble altså å fjerne våpen og ammunisjon fra nettbutikken".

 

se: www.skittjakt.no/blogg/vapen-og-ammunisjon

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...