Jump to content

Matchløp 22 LR


renegade77

Recommended Posts

Hvis Amerikanerne ikke klarer å levere:

 

De kjøper alvorlig mye

http://www.waffenverwertung.de/

 

595 gjenstander til salgs på Egun.de

http://www.egun.de/market/item.php?id=5499944

 

De selger mye til EU, så det er verd å høre om de sender til EEA(EØS)

 

Du kan jo ringe og høre.

 

Det finnes forhandlere i Tjekkia men jeg husker ingen navn.

https://www.czub.cz/en/catalog/80-rimfi ... RMINT.aspx

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

CZ piper til 455 er vel litt både og ang presisjon iaf, Noken er ok andre ikkje osv. varmint piper kaster første skudd.

Er vel ein eigen tråd om dette på 22LR forumet her på Kammeret.

 

Kjøpte Lilja varmint pipe for 5200,- nå i vår.

Passa 100% rett i Kassen og har ingen kasting av første skudd så langt iaf.

Meget god presisjon. Er fornøgd iaf men dyrt JA

Link to comment
Share on other sites

CZ piper til 455 er vel litt både og ang presisjon iaf, Noken er ok andre ikkje osv. varmint piper kaster første skudd.

Er vel ein eigen tråd om dette på 22LR forumet her på Kammeret.

 

Kjøpte Lilja varmint pipe for 5200,- nå i vår.

Passa 100% rett i Kassen og har ingen kasting av første skudd så langt iaf.

Meget god presisjon. Er fornøgd iaf men dyrt JA

 

Takker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Anschutzen kan du prøveskyte for presisjon først. Mod 54 pleier å skyte 10 skudd innenfor 10mm på 50m, noe som er fabrikkgarantien. Hvis du da orker å ta i CZ'en etterpå kan du kappe av løpet et par cm foran Anschutzkassa og tilpasse løpet til CZ'en.

 

For 5-7k får man kjøpt en fin skiskytter med 54-mekanisme. I forhold til ei ny pipe til CZ et dette en nobrainer.

 

Slik ser garantiskivene ut:

 

40_1626187876.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gamle bøssemakerverkstedet til Norma i Sverige gjorde dette. De brukte riktignok originale magasinbrønner fra Anschutz men det går sikkert an å bruke uoriginalt også.

 

Hele poenget mitt er at hvis ikke CZ'en er god nok orginal er det bedre å kjøpe brukt eller ny Anschutz enn å bruke penger på oppgradering av CZ. Det samme gjelder forøvrig alle Sakoer.

 

Ordtaket som kommer nærmest er: "You can't make a racehorse out of a pig, but you can make a very fast pig. It's still a pig, not a racehorse"

Link to comment
Share on other sites

Har en 64 stående i skapet og den er det tatt ut en magasinåpning i orginalt som er lagt igjen fra undersiden. Undersøkte med Steenvaag i sin tid om mulighetene for ombygging, men det var ett kategorisk "NEI" å få på spørmålet, så har ikke tenkt noe mer over det. Dette var ikke uinteresant, for å si det slik...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både sett og prøvd slike ombygginger, hvis børsemakerren kan jobben sin fungerer det knirkefritt. Man kjøper da magasinbrønn, delene i låsemekanismen, festeskruene og magasiner for Cz-452. Deretter må det lages åpning i bunnen av låskassen, tilpasses matehøyde, bores og gjenges skruehull og lages plass i stokken. Det blir noen timers arbeid av det.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke krangle med dere som sier Anny har best presisjon, men spørre: Er det slik at en Anny vil gi best presisjon med mange typer ammunisjon, eller krever den dyr ammo?

Testet presisjon i Sauer 200 STR. Den gikk bra nok den, men en Sako Quad gikk minst like bra. Testet da med rimelig og dyrere ammunisjon.

Det virket som om Sako var mindre kresen på ammunisjon enn Sauer.

MEN: Det ble slurvet på den måten at løpene ikke ble rengjort mellom de forskjellige typene ammunisjon, men skjøt fem runder med ny ammotype før tellende serie.

På forhånd takk:-)

Link to comment
Share on other sites

Den gamle modell 54 min gikk bra med omtrent alt; til og med CCI Stinger. Og det selv om jeg sagde av den magiske choken :wink:

Nå har jeg en 1416HB; den holder 10eren med CCI std på 100meter (som er det eneste jeg har brydd meg om å teste siden jeg har endel av sorten).

 

STRen med 22-sett går bedre enn jeg skyter på 15meter med CCI Std; men det er en og annen uforklarlig slenger; de har jeg ikke med match ammo.

Link to comment
Share on other sites

Denne enkeltskudds Anschutz 1807 med match 54 mekanisme i tilsynelatende meget god stand er til salgs for ufattelige 1000.- på finn. Ny pris på siste utgave, som er nesten identisk, er ca 22k hos Landrø. Sett en kikkert på denne og føl hvordan det er å skyte med formel 1:

 

l_233155967.jpg

 

Bare avtrekket på denne koster 4k i løs vekt.

Link to comment
Share on other sites

@Torf

En sånn skjøt jeg miniatyr bedrift med i flere år. Mest presise rifla jeg har lagt mine lanker på. Bare sluttstykkegangen høres ut som fire ømme kyss fra en lekker dame :mrgreen:

Da bedriftslaget ble nedlagt pga. fusjoner/salg osv., fikk jeg i oppgave å selge disse unna. Lite interesse, måtte ned i pris. Den siste ble gitt bort her på kammeret, riktig nok en Valmet, men dog..

Vanskelig å selge enkeltskudds .22 matchvåpen. Hadde det ikke vært for garderoben, hadde de fortsatt hatt et trygt hjem hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Min anny match 54 holdt faktisk 5 skudd i inner10 sist jeg testet. Dette med CCI std. Mulig jeg var heldig med pakken jeg hadde med på banen. For saueren i 22lr har mange slengere med samme ammo. Noe jeg også opplever med annyen til stadighet. Men pakk SK standard pluss i både Sauer og Anny, så krymper samlingene betydelig, i alle fall er det ikke ammoen sin feil lengre når et skudd havner i 8ern :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville heller ha brukt CZ'en som donorbørse for magasinbunnen og fått børsemakeren til å tilpasse den i Anschutzen.. 8-)

 

... klippe .. klippe.......... hvis børsemakerren kan jobben sin fungerer det knirkefritt. ...klippe .... klippe......

 

 

Finnes det børsemakere som tar på seg slikt i Norge? Evt hvem? Hvem har evt gjort en slik ombygging med suksess?

 

Kunne tenkt meg magasin i min 54 Super Match :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
Noen som vet hvor er det mulig å kjøpe nytt løp til min Anschutz 1807 match? jeg finner ikke løp på nettet, så hvis noen kan hjelpe er jeg evig taknemlig

 

Igår hadde Landro en 1907 i brukthylla. Jeg kikket ikke i løpet på den men den har preg av lite bruk og mye lagring. Den får du sikkert svært billig. Søk på ny rifle og kjøp denne hvis den går gjennom en nærmere inspeksjon. Så leverer du inn mekanismen, uten sluttstykke og avtrekk, på den gamle 1807'en din. Da har du en 1907 med mye reservedeler. 1907 mekanisme går rett i det gamle skjeftet og hvis du skrur over avtrekk og sikter kommer du ikke til å merke forskjell skytemessg . Dette får du sikkert til for ca 2000.- inkl søknad til onkel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...