Jump to content

Hvilken .22 LR-topp til AR15?


omega

Recommended Posts

Jeg vet, tilgangen er ikke problemet bare nå for tiden. Det har aldri vært tilgang på 22topper, det er derfor alle bruker 22kit.

Er du bekymret for puss og skit så setter du sammen en topp av en billig upper og en utskutt 223pipe. Preisjonen på dette holder alfa på microskivene vi bruker på 40m til vintertrening. Dette er skiver av kvart størrelse ift til vanlige IPSCskiver, bedre presisjon enn det trenger man ikke for å drive mengdetrening til dynamisk rifle.

 

CMMGkittene fungerer helt fint med black dog magasiner med stålleppe, etter jeg begynte å bruke disse selv har jeg ikke hatt et eneste klikk, mateproblem e.l.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Den tactical solutions upperen ser bra ut. På Info om produktet står det; krav til kjøpetillatelse eller våpenkort og legitimasjon hvis kjøper har våpen i samme kaliber. Betyr det at hvis man har en ruger

10 22, så holder det med våpenkort ? Noen som vet ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Er du bekymret for puss og skit så setter du sammen en topp av en billig upper og en utskutt 223pipe. Preisjonen på dette holder alfa på microskivene vi bruker på 40m til vintertrening.

 

Jeg låner tråden litt

 

Jeg har et CMMG kit og bruker det i upperen min med en 18" DD pipe, og denne samler på en snusboks på 25 meter med "vanlig" CCI. Jeg har derfor også vært på utkikk etter en dedikert upper, som samler noe bedre. Er dette et iboende problem med piper beregnet for 223, snurr eller størrelsen på hullet? Eller må jeg teste flere typer ammo?

Link to comment
Share on other sites

.223 er jo strengt tatt feil kaliber, men alikevel pleier de fleste å få grei nok presisjon. Jeg fikk vel ca en snusboks på 85 meter på nordic mini rifle, så mye mer enn det tror jeg ikke man kan forvente. Det er med Top Shot i et .223løp som kun brukes til .22. Skal du ha bra presisjon må du ha ekte .22løp, men jeg kommer ikke på noen jeg kjenner i farta som har det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...