Jump to content

Hvor skal dette ende???


bbdg

Recommended Posts

Korrekt, tillatt meg å forklare mitt innlegg som ikke var en logisk brist, men en selvmotsigelse i retrospekt.

 

"Slike mennesker" ( for å generalisere ) har to måter å debattere på, offerrollen og rasistrollen. Alt ettersom hva som passer dem best.

 

 

Et eksempel er han DIMLINGEN her: http://www.itromso.no/nyheter/article11471155.ece

Om han var redd burde han ringt politiet men valgte heller å ringe avisa. Logikk.....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Himmel og hav! Ble paraply og kamerastativ beslaglagt?!? Galskapen har tydeligvis ingen grenser...

 

Jeg reiser stadig vekk tvers gjennom Oslo med t-bane og buss til og fra skytebanen, med rifle/hagle i futteral. Og det kommer jeg til å fortsette med. Foreløpig har ingen reagert på dette. For oss som ikke har bil og bor midt i byen, er dette tross alt den eneste måten å komme seg til skytebanen på.

 

Jeg har en gang blitt stoppet på Majorstua t-baneholdeplass en fredag kveld jeg kom fra pistolbanen, da politiet hadde knivkontroll av alle som gikk av banen (mye folk som skulle på byen). Da det var min tur og politiet spurte om jeg hadde noe ulovlig på meg, sa jeg tørt at jeg hadde opptill flere håndvåpen og noe ammunisjon i baggen. Viste medlemskort fra skyteklubben og en bunke våpenkort, og da var det greit. Slapp å pakke ut våpen. De glemte å sjekke om jeg hadde kniv, da :D Så det kan gå bra også, selv i disse dager.

 

På åttitallet en gang skulle en kompis og jeg frakte et luftgevær fra der jeg bodde til der han bodde, på den andre siden av byen. Var vel 14-15 år gamle. Vi hadde ikke noe riflefutteral, og dro derfor et fiskestangfutteral over løpet på luftgeværet, for at det skulle se ut som om geværet var under transport og ikke "i bruk". Siden kolben stakk ut av futteralet kunne alle se at det var et gevær vi bar på. På vei til bussen skulle kompisen min ha seg en brus eller noe sånt, og gikk derfor inn på en bensinstasjon. Jeg ventet utenfor, siden vi tenkte at de som jobbet på stasjonen kunne bli skremt av geværet.

 

Brus ble kjøpt og vi gikk videre mot bussholdeplassen. Etter en liten stund kjørte en politibil opp på fortauet foran oss, og to poliser hoppet ut. De lurte på om vi hadde vært på Esso'n, for noen hadde ringt inn og sagt at der var det kanskje ran. Den som ringte inn hadde sett meg stå utenfor med luftgeværet. Da politiet skjønte hva som hadde skjedd lo de godt, og jeg husker at han ene av dem sa noe i retning av: "Enkelte har tydeligvis litt for livlig fantasi!". Jeg tror ikke den historien hadde endt slik i dag, for å si det sånn...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...