Jump to content

Ny jaktstøvel, Alfa jegerstøvel advance eller Bergans pasvik


Gingeritus

Recommended Posts

Hei,

 

Etter altfor lang tid med for liten sko til ein altfor stor fot, er det på tide med nye sko.

Har gått rundt i crispi skarven nokre år no, i str. 47 eller 48, men har vert litt små heile tida.

 

No har eg funnet to jaktstøvler som går opp til størrelse 49 og 50.

 

Det er Bergans Pasvik hunting og Alfa jegerstøvel advance.

 

Det eg lurer på er om nokon har erfaring med nemte sko, og kan hjelpe meg å velge? :-)

 

Her er link til skoene det gjelder.

 

http://nettbutikk.bergans.no/kl%C3%A6r/ ... 0001130425" target="_blank

 

https://www.alfa.no/shop/jaktstovler/ad ... el-advance" target="_blank

 

Mvh.

Jon

Link to comment
Share on other sites

Du må nesten prøve begge 2.

La føttene bestemme.

Det der med for små sko er en dårlig ide.

 

Store Sko:

http://www.storesko.no/

Store Sko holder til i Rathkesgate 1 v Schous plass på Grünerløkka. (Jeg bor omtrent 320 meter unna og kjøpte noen prisgunstige sko i vanlige størrelser)

Ta trikken til Schous plass og gå ett kvartal forbi Biblioteket.

Buss til Trondheimsveien 1 ved RIMI post i butikk er mulig det også.

Dette er muligvis den beste butikken for store sko i Norden.

Ikke vær blyg. Fyll skapet med gode sko.

Kanskje har de noen tøfler type Crocs også.

Det har du fortjent.

 

Bruk VISA og Mastercard.

Stikk innom hvis du kan. De har postordre.

Billige flyreiser finner du på flybilligst.com

 

Ellers vil jeg nevne ebay.de men da er mulighetene

for prøve og retur små.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Ja, disse nye Bergans skoene så skikkelig solid og robust ut. Frister litt å prøve noen sånne når jeg skal investere i nye sko. Men hvor god du er på føttene og gå i må jo testes først. Jeg har hatt mange Alfa sko oppi gjennom årene, og de er de aller beste skoene å ha på føttene. Men Alfa har også vært de støvlene/skoene som blir raskest utslitt/ødelagt. Nå kan det jo ha med min måte å gå på da?, men Alfa har alltid hatt endel sømmer på innsiden av sine sko, som har en tendens til å rakne etter ei stund. Mine Alfa sko har ikke likt å gå på fjellet feks på rypejakt i litt ur/stein, da blir de ikke gamle.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Har vert inne å sett på www.storesko.no å i kategorien fjellsko/jaktstøvler er det lite utvalg.

Men eg skal absolutt ta ein tur innom der neste gong eg er i oslo, sjølv om det mest sannsynlig er nokre år til! :-)

 

Det hadde vert flott med ein rapport om bergans pasvik skoa du har bestilt, når du har fått prøvd dei.

 

eg har dessverre ikkje kjangs til å prøve begge skona, sidan ingen har dei inne, då må dei bestillast å sendast i retur.

 

Har fortsatt ikkje bestemt meg, men eg heller mot Alfa, sidan dette er eit kjent å bra sko merke, + at dei går opp til str. 50.

Sitt offshore no, og mest sannsynlig bestiller eg alfa jegerstøvel, så den står å venter på meg når eg kjem heim, sjølv om eg ikkje har bestemt meg heilt endo.

Link to comment
Share on other sites

Har fått Pasvik skoa, og prøvd de littegrann. Det enda med at eg returnerte de, ettersom de "knakk" ned på læret over vrista på foten, og dette gjorde de regelrett vonde å gå med. Vil tru at dette også vil medføre en stor del slitasje i læret på dette punktet, noe som neppe er bra over tid...

 

Eg fikk prøve Crispi Kongsvoll, og denne var litt mindre i størrelsen, men MYE mer behagelig i læret å gå med. Pasvik skoa var veldig stive å gå med, minte en del om slalomsko kontra Kongsvollens mer smidige oppbygning.

 

Så da fikk du i alle fall min erfaring med Pasvik skoa.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Cutlass. Eg bestilte alfa Jegerstøvel i går kveld. Gleder meg veldig til å prøve dei, å håpar dei passar foten min godt! Er bra du fant deg ein sko som du forhåpentligvis blir fornøyd med. Eg har sjølv hatt crispi skarven i nokre år, knall gode sko, men som sagt tidligere blir dei for små til meg.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 year later...

Kjøpte Bergans Pasvik nå for noen uker siden, og gikk en lang fjelltur i Dividalen med de, 2,6 mil en vei og måtte selvfølgelig gå samme veien tilbake :D

Men verste skoene jeg noen gang har gått i, fikk en knekk i de ved ankelen, og alt for stivt lær. Over en uke siden jeg kom hjem og ennå vondt i føttene. XXL har ikke fornøyd garanti noe som irriterer meg. G-Max har det. Men disse skoene hadde de fått rett i retur om de hadde hatt det.

 

Blir surt å bruke peng på noe sko så umiddelbart etter å ha kjøpt disse men blir nye Alfa sko på meg, er av det jeg har bruk det beste til nå, men sålene holder ikke så lenge som jeg skulle ønske på de da.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Passvikstøvlene en jaktsesong. Er generelt godt fornøyd så langt. Skikkelig feste I sålene iaf. Erfarte det samme som er skrevet over her med knekk I læret over ankelen som førte til at de klemte ubehagelig. Løste seg når jeg droppet å bruke låsehempa. Ikke noe å si på stabiliteten uten bruk av denne, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...