Jump to content

Size om blykuler


BenA

Recommended Posts

Vurderer å lade opp litt tunge kuler til Dynamisk, men finner ikke noe støpetang som lager tyngre 9mm kuler enn 125grn, er det gjennomførbart å støpe 358-158gr RN til .356 ?

Hva trenger man evt.? Enkeltstasjon ladepresse og sizedie?

Link to comment
Share on other sites

Rimelig løsning:

http://www.titanreloading.com/lube-sizing-kit" target="_blank

 

Hvis du har denne pressa så kan du montere den på ett brett og feste pressa opp/ned og kulene faller rett ned i bøtta.

http://www.titanreloading.com/presses/l ... ader-press" target="_blank

 

Hvis du har dreiebenk tilgjengelig og tegninger så kan du lage din egen.

http://www.titanreloading.com/molds/dou ... ullet-mold" target="_blank

 

Jeg mener å huske at LEE tar i mot bestillinger på custom støpetenger hvis du har tegninger.

Litt leveringstid men...

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Se der ja :D En liten utfordring er at du må ha ferdig ladd patron før du sizer. Nå har ikke jeg prøvd det, men jeg hadde en gang i tiden noen mantlede kuler i .357 uten krymperille og de slet jeg med å få inn i tønne på et par Ruger revolvere. Kan dét bli et problem i en pistol ettersom kulen som står nedi hylsen vil være i "feteste laget"?

Link to comment
Share on other sites

Hæ? - ferdig ladd patron? Tror du blander FCD og Lube/size kit nå.

 

Ja du kan kalibrere ned kula, utfordringen er om fasjongen på kulenesa gjør at patronen vil mate.

Det er ikke sikkert .356" er riktig størrelse. Mål løpet ditt.

 

NOE har kvalitetstenger i 135gr og 155gr.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmål: Har du støpt før? Hvis ikke bør du lete etter introduksjonstråden her inne et sted, den forklarer det meste.

 

Ellers: Jada, dette er ikke noe problem. Punkt 1 er som Jeger90 sier å måle løpet ditt, ikke alle løp er helt på mål og du bør ligge minst 0,001" over riflingsdiameter. Deretter må du se hvor store kuler du har plass til i kammeret, ofte går overdimensjonerte kuler like godt som korrekt kalibrerte. Uansett, å kalibrere ned 358-kuler til 356 er ikke noe problem, selv om du må bruke litt ekstra krefter.

Link to comment
Share on other sites

Har lest, og vil garantert lese igjen før jeg evt. Setter igang med støp av egne kuler.. Det jeg primært var ute etter nå var hvordan få laget tyngre enn 124grn kuler, og sizedie ser ut til å være veien å gå. Skal sette igang med en handleliste nå, så får vi se hvor det bærer, må nok også få testet å skyte med tyngre kuler, så blir nok å handle en pose hos 2alfa først.

 

Takk for innspill så langt folkens.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...