Jump to content

Swiss Arms P1911 Problem


Matatas

Recommended Posts

Kjøpte en Swiss Arms P1911 blowback pistol tidligere i år som har fungert bra til et tidspunkt. Tipper jeg har brukt 14-15 gasspatroner. Etter ca 12 patroner begynte den å låse seg ofte, men fungerte ok om jeg holdt den opp ned(??). Litt senere låste den seg omtrent hele tiden uansett hvordan jeg holdt den. Da åpnet jeg pistolen og renset den og smørte den. Dette hjalp ikke. Fant ut at problemet var at den ladet 2 kuler samtidig, og fant en løsning her:

 

http://www.airgunbbs.com/showthread.php?714089-Tanfoglio-Witness-and-Swiss-Arms-1911-Jamming-Problem-Fix

 

Valgte da å klippe fjøra i magasinet, men måtte klippe mye mer enn 5cm før det hjalp. Den er bedre nå, men låser mye enda. Derfor kjøpte jeg like godt nytt magasin, da måtte det bli bra tenkte jeg. Men neida.. Med det nye magasinet går den rett i lås så fort jeg lader første kula. Med andre ord har jeg ikke fått skutt ett eneste skudd med dette magasinet.

 

I tillegg til å smøre den har jeg også brukt rensepatron før dette skjedde.

Håper noen vet noe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisan.

Jeg går ut fra at du har prøvd å lade med kun 7 eller 8 kuler i magasinet?

Jeg har ikke skutt så mye med min Tanfoglio Witness 1911 BB pistol, men jeg har ikke hatt noen problemer så langt. Hvordan det vil gå etter noen flere magasiner aner jeg ikke. Men jeg så nettopp en video fra Replica Airguns på YouTube, og hans 1911 låste seg på nesten hvert eneste skudd. Mulig det er en feilkonstruksjon på slitedeler. I og med at den dobbeltmater kuler så kan det tyde på slitt kuleholder (leppene på den biten som holder kulene på plass øverst i magasinet) kan være slitt og eller ødelagt. Hvorfor den låser seg med nytt magasin er heller uklart.

Jeg skal bruke min mer til uka og se om det oppstår noen problemer, og hvis det gjør så om jeg kan se noen defekter....

Link to comment
Share on other sites

Ja, har prøvd alt som står i linken. Skøyt med den senest for et par dager siden, og legger merke til at det er helt tilfeldig når den låser seg. Jeg brukte magasinet med klippet fjør, og som har slitt kuleholder. Noen ganger er det etter hvert skudd, noen ganger etter noen skudds mellomrom, uansett hvor mange kule som er igjen i magasinet. Fant videoen du snakket om, så skal få sett denne.

Link to comment
Share on other sites

Har nå prøvd min pistol, og den fungerer helt fint. Men jeg har nok ikke skutt mer enn ca 9 eller 10 CO2 patroner totalt.

Jeg bruker Walther Presisjon BB og Umarex CO2 flasker. Om dette har noe å si vet jeg ikke. Jeg har brukt Crosman og Daisy BB og CO2 tidligere i andre våpen uten problemer, men ikke i denne Tanfoglio pistolen.

Jeg har nettopp lagt ut en video på YouTube med pistolen. Se på min kanal: MrRuneRebel så finner du den der :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...