Jump to content

Hornady 17 hmr 20 g XTP


gordon setter

Recommended Posts

Jeg fikk tak i to pakker nå for å teste i min cz 452. Jeg ble ikke helt fornøyd med samlingen jeg får med cci gamepoint og klamrer meg difor til håpet om at xtp' en samler litt bedre.....

 

Når jeg sammenligner gamepointen og xtp'en visuelt, ser jeg ikke forskjell. Så jeg håper og tror at den vil gjøre det samme med rypa som gamepointen....og det er det jo mange som anbefaler den til...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan korrigere meg selv litt: Kostet opprinnelig 379,- for 50 skudd. Det gir en pris på 7,58kr/skuddet. Er medlem av NJFF og fikk dem til 303,-, altså 6 kr/skuddet. Dette var G-MAX Åsane. Da jeg kjøpte rifla i 2014 var det fast pris på 3,50,-...

 

Ganske ille når jeg får like billig ammo til 6,5 som til 17HMR. Hadde det ikke vært for at jeg har 22LR i samme rifla hadde jeg nok byttet den til 223 (som jeg har klar søknad på).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Helt glemt av denne. Men er ikke ammunisjon jeg er fornøyd med. Den går ca 20 cm under gamepointen og Hornady v-Max og cci v-Max. De tre samler likt i min sako quad.

Så veldig rart at denne skal gå 20 cm under de. Ikke sklir patronene helt greit inn i kammeret heller, de fleste hekter seg litt fast. Også merkelig siden den ser jo helt lik ut som gamepointen.

Den samler ikke bra, samling på 5-6 cm. Så blir ikke handla mer av denne ammunisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...