Jump to content
Ruger #1

Tråden for de som har blitt KRENKET

Recommended Posts

Ekte mannfolk lar alltid damene komme foran - så man kan studere bakendene deres 😁

• Like 2
  • Haha 2

Tar en krenk på vegne av andre. Vurderer å rapportere denne inn til Finn.no https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126903533 Er det slik vi vil fremstå ?

At til og med NRK sender denne form for humor i beste sendetid, er meg uforståelig. At det i det hele tatt skal sendes humor uten lattermaskin, som forteller oss når vi skal le, er vel utenfor alles fatteevne !!

https://www.nrk.no/kultur/anklager-nrk-serie-for-a-bagatellisere-voldtekt-mot-menn-1.14429368

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/WLpP7K/ut-mot-nrks-storsatsing-bommer-fullstendig

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bK0xgk/Er-gruppevoldtekt-av-menn-humor_-NRK--Sol-Stenslie_-Rebecca-Wangstrom_-Oda-Sporsheim-og-Silje-Hogelid

Nei takke meg til Cosby Show, der ble ingen skadet, og glemte man å le, ble man påminnet... ;)

Jeg føler meg krenket av DNTs gjentatte gruppevoldtekt av norsk høyfjellsnatur, og betrakter alle med medlemskap i DNT som mine personlige fiender.

• Like 1
  • Dont like 2

@Target: Dette er den tredje tråden du bruker til å utbasunere ditt temmelig ubegrunnede hat mot DNT.

https://www.kammeret.no/topic/63964-dnt-feirer-hytte-nr-500-kondolerer/

https://www.kammeret.no/topic/85408-turistforeningens-nedtagging-av-norsk-natur/

Kanskje du først bør se tilrettelagt eller organisert friluftsaktivitet i forhold til allemannsretten? Hvis du vil fjerne allemannsretten, bør du kanskje også vurdere bittelitt hvordan det kan gå ut over jegere og skyttere?

Og folk går, og vil gå, i terrenget, spesielt i høyfjellsterrenget, DNT eller ikke. En person som Edvard Grieg, en sprett på 1,51, med bare ei funksjonell lunge, gikk i Jotunheimen for 150 år siden. Uten DNT som aktiv tilrettelegger, vil vi kanskje få mer både kommersielt og mekanisk/motorisert aktivitet i sårbare områder. Er det å foretrekke?

Og siden vi skriver 28. februar 2019, og noen av oss hører på "Dagsnytt": Det ble nettopp meldt at ungdom bare rører på seg omtrent halvparten av de 60 minutter pr. dag som helsemyndighetene anbefaler. Hva tror du DNT bidrar med i denne sammenhengen, og hvor mange (hundre/tusen?) milliarder tror du den organisasjonen dermed sparer samfunnet for, i framtidige helseutgifter?

• Like 1

52 minutter siden, Jegermeistern skrev:

@Target: Dette er den tredje tråden du bruker til å utbasunere ditt temmelig ubegrunnede hat mot DNT.

https://www.kammeret.no/topic/63964-dnt-feirer-hytte-nr-500-kondolerer/

https://www.kammeret.no/topic/85408-turistforeningens-nedtagging-av-norsk-natur/

Kanskje du først bør se tilrettelagt eller organisert friluftsaktivitet i forhold til allemannsretten? Hvis du vil fjerne allemannsretten, bør du kanskje også vurdere bittelitt hvordan det kan gå ut over jegere og skyttere?

Og folk går, og vil gå, i terrenget, spesielt i høyfjellsterrenget, DNT eller ikke. En person som Edvard Grieg, en sprett på 1,51, med bare ei funksjonell lunge, gikk i Jotunheimen for 150 år siden. Uten DNT som aktiv tilrettelegger, vil vi kanskje få mer både kommersielt og mekanisk/motorisert aktivitet i sårbare områder. Er det å foretrekke?

Og siden vi skriver 28. februar 2019, og noen av oss hører på "Dagsnytt": Det ble nettopp meldt at ungdom bare rører på seg omtrent halvparten av de 60 minutter pr. dag som helsemyndighetene anbefaler. Hva tror du DNT bidrar med i denne sammenhengen, og hvor mange (hundre/tusen?) milliarder tror du den organisasjonen dermed sparer samfunnet for, i framtidige helseutgifter?

Virker som om du ble krenket - og da skjedde jo det i riktig tråd:mrgreen:

Nei, jeg er ikke krenket, det overlater jeg til Mullah Krenkar!

Men jeg etterlyser altså hva slags alternativ du, og de andre som kritiserer DNT, mener å ha. Tror dere for alvor at alle vil slutte å bevege seg utenfor asfaltkanten, dersom beredskapstroppen raider DNT-kontorene? Vil det, i tilfelle, være udelt positivt? Og hvem er den fremste forsvarer for allemannsretten?

I en av de andre trådene skriver @Chiefen.v-2 at man kan følge "stien" av "mainnskjit" og toalettpapir langs DNT-rutene. Men er det et argument MOT Turistforeningen, og dens merking av stier? Det samme ser man jo langs andre ferdselsårer, som DNT ikke har noe med, for ikke å snakke om langs riksveiene, når Vegvesenet stenger dassene på rasteplassene og ved ferjekaiene for vinteren. Folk slutter ikke å drite, sjøl om DNT blir nedlagt.  Kanskje man heller bør ha MER tilrettelegging, i form av små, rødmalte hus med hjerte på døra langs de mest brukte rutene?

Supert og ha med på kanotur eller liknandes. Eg har ein sånn en. Gravd mange latriner med den.

Men eg har alldrigt tatt den med i fjellsekken. Det blir for mykkje vekt.

Føler meg krenket av østlendingene som klager på bompengepriser halvparten av de vi har her i Sogn og Fjordane.

Men har dere 500 meter mellom vær bom? En gang kjørte jeg feil og skulle bare snu i rundkjøringa der borte, kosta meg 50 spenn tror jeg det var..

Dama til Wara var så krenka at hun følte for å kjøre en false flag for å krenke et teater hun ikke likte. 

PST så vel skriften på veggen og tenkte at i dag er dagen vi skal frame dama til sjefen. 

Ble litt krenket når jeg serverte en utsøkt argentinsk biff til en bekjent. Hen mente jeg kunne servert kortreist mat. Det poenget ser jeg. Men jeg måtte bite meg i leppa når hen fortalte i samme åndedrag at hen hadde flydd t/r Gardermoen-Tromsø for å drikke kaffe med en tjommis. Enkelte har visst ikke helt fått kalibrert klimaengasjementet sitt ennå.

Personlig pronomen, subjektsform, 3.person - hen, er brukt i frykt for å krenke noen.

K J Æ R E S T R E I K E N D E 
K L I M A U N G E R ! 
Om mamma og pappa og kanskje t.o.m enkelte lærere er misfornøyd med at dere skulker skolen.
Bare fortell dem: 
- Fra og med nå trenger du ikke at noen kjører deg hit og dit, til og fra; treninger, skole, venner. Du skal nemlig bruke sykkelen eller gå på beina, uansett vær. I verste/beste fall tar du kollektiv transport.

-Ukepengene kan de bare la synke til et minimum. Hvem vil vel drive å konsumere hele tiden?

-Junk food, brus og godterier skal byttes ut med springvann og brokolli. Kjøtt er en saga blott.

-Innkjøp av klær, sminke, smykker og annet juggel skal kuttes ut. 
Vi skal ha byttedag på skolen når garderoben skal byttes ut..superklimasmart!

-Sydenturen til Granca eller Thailand kuttes ut, heller ingen bilferie til Italia... fra nå blir det togferie, telttur i hagen til mormor eller helst blir vi hjemme.

-Mobiler skal ikke lenger byttes hvert år, den skal ihvertfall beholdes 3-4, kanskje 5 år før en ny kjøpes.

- Halvtimes dusjer hver dag/morgen er en saga blott! Nå blir det kun en gang eller to pr uke og kanskje etter trening/gym, men Max 5 minutter.

Dette er hva vi ønsker framover. Streiken er bare starten på en fullstendig livsstils makeover.

Så er det bare å gjennomføre da.... kjære klimastreikende barn

• Like 3
  • Haha 2