Jump to content

Eldre våpen i links?


Andyrz

Recommended Posts

Heisann, Har lenge gått å ønsket at jeg kunne kjøpt meg en gammel mauser m98 eller lignende i links, men dette fins jo ikke... :shock: fins det noen enkel mulighet for og bygge om en til "ekte" links uten den "bøylen" over låskassen? Eller er det noen eldre våpen som er produsert i links?

Vært morro å hørt om noen her har eller vet om våpen av eldre årgang i links(mauser,krag osv).

 

På forhånd takk! :)

Link to comment
Share on other sites

Det nærmeste du kommer er kasnkje Zastava M-70 i links. Denne produseres enda, og er til dels basert på Mauseren. Ellers har du jo Winchester M70 (og Montana sine versjoner basert på denne) og Ruger M77, som begge er Amerikanske videreutviklinger av mauserkassa.

 

Eventuelt er det helt sikkert laget customutgaver som speilvendt blåkopi av m98, men det er sikkert dyyyyrt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Litt lenge siden jeg var inne her nå...

Har ikke klar å funnet noen i links enda, men ønsker meg ett våpen som kan forveksles med en god gammel Mauser(m98).

Har ett supert jaktvåpen som passer meg og min jakt(elg,hjort,rådyr) perfekt(Tikka T3 kal.308win med kkc og aimpoint), men skulle gjerne gått ett par dager under jakta med noe litt mer historisk også :D

Men det gikk vel nesten ikke å være links skytter for en del år tilbake :roll:

 

Så det er absolutt ingen gamle m98 eller lignende som ble levert i links? Jeg og ønsker å kunne finne meg ett våpen som ligger ute for salg til 1000,- :winke1:

 

Takker for supre svar fra alle her inne, topp folk! :D

 

-Anders

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en vanlig M98, selv om den ikke er links, og vendt meg til å bruke den. Jeg drev en del med jakfelt og elgskyting når jeg var yngre, og begynte da med en lånt gammel mauser. Beste rifla jeg noensinne har skutt med, og skøyt bedre med den enn jeg har gjort med noen av mine links rifler. Som er spesialtilpasset i hue og ræva... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...