Jump to content

357 ammo


Amsfj

Recommended Posts

hei

 

nettopp kjøpt meg en 357 revolver og lurer på hvem produsent som har de slappeste og hardeste ladningene som er tilsalgs via norske nettbutikker.

jeg lader ikke selv og greit vite hvem type ammo man skal bruke til konkuransse og hvem man skal ha til mere smell på banen :)

 

på forhånd takk for svar

Link to comment
Share on other sites

hehe;)tolker du att presisjonen har lite å si pga jeg spurte om hvem type ammunisjon som var friskt ladet og svakt ladet?

hvorfor det egentlig?

syntes det er gøy å skyte litt med friske ladnigner i ny og ne, derfor jeg spurte om det og ikke presisjon, mister:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare prøvd S&B og Fiocchi, med 158 grn SP i min Ruger GP 100. Førstnevnte soter fælt,og holder ikke faktorkravet. Fiocchi er langt friskere, men synes begge gir grei presisjon...men jeg bare en novise i sporten. Skjøt litt for moro skyld på en BOJ ulvefigur jeg satte opp på 85 meter. Skjøt med støtte, og holdt meg greit innafor vital sone, med Fiocchi. Litt moro sånt da :twisted:

Link to comment
Share on other sites

I forhold til slappe og harde ladninger så har all 357 kjøpeammo jeg har prøvd vært slappe. Med 6" pipe og vanlig S&W toleranser er det vanskelig nok (umulig?) å finne noe som holder faktor med noe som ligner brukbar margin. Skal du ha noe friskt så må du nok ihvertfall belage deg på hjemmeladd.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om avstanden mellom tønne og forcing cone på løp gjør svært mye forskjell. Er denne tight kan det selvsagt gå. Selv har jeg ligget på typ 188-191 eller deromkring med Fiocchi, og det er litt vel i grenseland. Skjøt sammen med en på NM i forfjor som kronograferte til 189,6 i faktor, den er jævlig sur.

Link to comment
Share on other sites

Enig, hastighet i revolver ser ut til å avhenge veldig av gapet mellom tønne og pipe. Min 686 er justert til 0,003" og gir hastigheter helt på høyde med tabellene. Har riktignok ikke målt fabrikk etter justering, men når en får 1390ft/s med 180 mantlet (250 i faktor) bør en være fornøyd :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...