Jump to content

Mest jakt for pengene...?


Jotto

Recommended Posts

Hei dere reisende.

 

Kort spm : HVOR tenker dere man får mest jakt for pengene?

 

Rammefaktorer f.eks:

-Innad i Europa

-Flest skuddmuligheter (vi snakker riflejakt)

-Max 15.000 i totalbudsjett

 

Jeg har ingen mål om noe trofejakt, om det er sjakal,kanin,rev, eller andre firfotinger er ikke nøye.

Link to comment
Share on other sites

Kostnad - Nytte - Kjøtt.

 

Villsvin i Sverige.

Villsvin i Polen.

Polen er litt lengre men flyreisene er stort sett svinbillige hvis du kan planlegge. Det generelle kostnadsnivået er gunstig.

Det kan bli i varmeste laget midt på sommeren.

 

Til Sverige kan du dra med campingvogn/varebil du kan overnatte i.

Hvis jakta mot formodning svikter så er det bare å stikke innom frysedisken/handledisken på returen og jakte litt der.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

@Allan

 

Litt usikker på hva du mener her, men jeg bare linket til et eksempel på jakt man kan få for ca 15000 kr totalpris.

Det er haugesvis med tilbydere, og da spesielt danske som tilbyr ganske rimelig hundyrsjakt i Polen, som sannsynligvis er den type jakt, hvor man kan få mest jakt for pengene, for det budsjettet.

 

Personlig ville jeg nok heller brukt mer penger og dratt på cull jakt i afrika.

Link to comment
Share on other sites

:D Se der, her kom det ting,ja! Bra. Mtp hvor jeg bor, ser jeg på kjøtt-hjem-løsning som noe uaktuelt. Iom at her er lite annet av noe størrelse som er jaktbart i noe antall med unntak av sel/elg, hadde det vært moro med noe annet innimellom. Type gås/hare på øyene, samt litt annet småvilt, finnes jo, dog er det stort sett bare de to førstnevnte en er garantert mer enn en jakt/skuddsituasjon pr dag.

 

Et godt element er også å få se andre steder og møte en annen jaktkultur.

 

Afrika er sikkert greit det, har dog liksom ikke fristet så stort så langt......

 

Type cullingjakt høres jo greit ut. Opplegg med fast pris, uten noe økonomisk tenkearbeid underveis, er å foretrekke. Så får man kanskje heller råd til en lengre tur, evt flere turer :P

 

Fortsett å komme med innspill/forslag!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...