Jump to content

Montere Doctorsight på eldre Merkeldrilling med skinne


toranders79

Recommended Posts

Er det noen grunn til at en slik Henneberger skinne som nedenfor ikke vil fungere på en eldre Merkeldrilling?

 

 

Modell UNI-Schiene

http://www.jagdshop-online.de/Henneberg ... ni-Schiene

10500-980005 er artikkel nummeret fra Hennebergers brosjyre.

 

Dette er en skinne fra produsenten Henneberger og hvis jeg har forstått det riktig kan denne monteres på skinna til drillingen ved å borre to små hull till skruene.

 

På forhånd takk for hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Glemte å skrive at det ikke er noen form for montasjer på denne drillingen, bare jernsikter. Budsjettet strekker ikke til å lage montasjer pr nå. (Ja, har vurdert bare å fortsette med jernsikter)

 

Er den heldige eier av en Krieghoff drilling med hakemontasje også, men Merkelen passer meg bedre. Hadde tenkt at den skulle bli et ujålete bruksvåpen.

 

Alternativet er kanske en Mackinetic skinne som festes uten å modifisere våpenet, rett på skinna. Slik jeg har forstått det brukes en magnet og klemmer. Men er usikker på om den tåler langtidsbruk uten treffpunktforandring?

 

Er det noen som vet hvor høy skinne mann må ha for at Mackinetic løsningen skal fungere?

Ser at Merkelen har noe lavere skinne en Krieghoffen.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ikke har råd til å monmtere en skikkelig montasje nå, så sørg i alle fall for at hullene kommer der du kan sette på svingmontasjebasen senere. Ellers ødelegger du helt verdien på våpenet. De som vil ha drillinger ønsker sjelden slike løsninger..

Link to comment
Share on other sites

hvis du skal ha et ujålet bruksvåpen anbefaler jeg ikke det doctor siktet. Noen dråper vann er alt som skal til for å ødelegge siktebildet.

Brukte en lik burris i noen år på kombien før jeg ble lei av å alltid måtte holde sikte tørt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...