Jump to content

Ladedata H&N 90 gr HBWC i .32


Domino

Recommended Posts

Jeg har tatt hull på den siste kassen med .32 S&W Long med 83 grains kule, og må begynne å lade sjøl til felt og hurtig grov. Den kula jeg har fått tak i er H&N sin 90 gr HBWC. Og jeg har et par flasker med N310 i skapet fra en finlandstur.

 

Er det noen som har gode erfaringer med denne kula, og kan anbefale ei ladning? Jeg antar jo at det vil ligge rundt 1,3-1,5 grains, men håper noen har tastet i benk og har dannet seg et forholdsvis velfundert bilde av hva som er optimalt?

Link to comment
Share on other sites

I begge mine Pardini HP begynner H&N HBWC kulene (90og 100gr) og vise tegn til kantring på 25m om jeg bruker under 1,5gr N310

 

1,5gr funger bra med både 90 og 100gr H&N HBWC. Har kun testet 100gr med 1,5gr N310 i benk ( Min standard lading i over 20 år) og den samler godt innenfor 10'rn på press skiva på 25m i mine Pardini'r. Har blitt noen fylte felt løyper også gjennom tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

H&N kulene kommer i forskjellige diametre, så går utfra du har målt løpet ditt og kjøpt rett dim.

Hvis ikke kan du fort få ovale (kanting) hull i skiva, dvs ustabile kuler.

Ikke den beste forutsettning for best mulig presisjon.

 

Hulbase kuler trenger ofte litt hardere ladn enn flatbase kuler, pga det trens trykk for å blåse ut "skjørtene" på kula så de tetter mot løpet.

1,5 - N310 er minimum lad med en HB 90gr kule.

 

H&N oppgir hele 1,8 N310 på sin hjemmeside : http://www.hn-sport.de/en/reloading/wc-hb-314-90-gr-l

 

Det er nok for at de har funnet at denne ladningen gir best pressisjon og fornøyde kunder :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...