Jump to content

Hvilket abonnement til MMS viltkamera?


Kiwi

Recommended Posts

Hvis du har telenor fra før, så er ikke konttantkort med fri familie feil ihvertfall. Har en kamerat som bruker djuice tror jeg. Han skaffet seg tvillingkort og legger inn sitt eget nr som mottaker. Begge deler gir deg et lite fast månedsbeløp og fri bruk av mms (såfremt det var djuice han hadde da).

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk på en smell med Telenor nylig. Ble forklart på kundeservice at jeg kunne opprette et kontantkort, for så sende gratis mms fra kamera til min telefon via fri familie. Det han på kundeservice ikke var klar over var at dette krever at mitt telefonnummer er eid privat, ikke via et firma slik mitt er. Altså, "moderabonementet" må være privateid. Om dette er tilfellet bør Telenor være et like godt alternativ som det meste andre.

Link to comment
Share on other sites

Telenor har ikke fri mms, så de utgår..

Jo det har de da? Jeg har ihvertfall brukt det sånn i to år uten at det har kostet meg mer enn femtilappen jeg måtte fylle på kontantkortet etter 1 1/2 år for at det ikke skulle utløpe som ubrukt nummer. Men kontantkortet må være med i fri familie mot hovednummeret ditt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er kanskje forskjell på tidligere abonnement og de nye. Ikke uvanlig innen forsikring at gamle vilkår videreføres, men nytegninger endres..

 

Skal ta en ny sjekk, med en ny kundekonsulent, så kanskje svaret blir annerledes... :wink:

Link to comment
Share on other sites

For min del så har jeg jobbtelefon, og kan ikke blande inn det abonnement i prosjektet med MMS viltkamera. Jeg må ha et eget abonnement. Er det kontantkort som gjelder da? Jeg vil stille inn kameraet til å ta bilder kun på natta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Telenor har fri MMS mellom telefonene i Fri Familie ordningen, nå har jeg omsider fått tegnet det selv på nett. Dama hos Telenor som jeg traff på tidligere må ha tenkt mersalg..? :lol:

 

Ser ut til at jeg bør ha tre slike kontantkort knyttet til Fri Familie fremover... :lol:

 

Edge'n ble solgt til fordel for ei annen rifle, og ladedata har jeg dessverre ikke tatt vare på.

Sjekk her: http://www.defensiveedge.net

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Vekker den tråden til live i et håp om at noen er mer oppdatert enn meg. 🙂

 

Tenkte å sette ut et par MMS-viltkamera som har ligget i en skuff litt for lenge, men oppdaget at fri familie (Telenor) ikke lenger er et alternativ. 

 

Er det noen som vet av noen rimelige abonnementer som kan gjøre nytten? Er det noen som har erfaringer med abonnementene fra ICE og ScoutGard-kameraer?

Link to comment
Share on other sites

Fri familie ikke et alternativ?

Jeg var senest i dag å kjøpte et kontantkort, fikk fjernet pin-kode og lagt det inn i fri familie fra Telenor. No problem, og ja, jeg har fått sms fra telenor om at et nytt medlem var lagt til.

Husker jeg ikke feil kan du maks ha 3 kontantkort knyttet til din fri familie.

 

Det eneste jeg nå må huske, er å lade opp kontantkortet med noen få kroner hver 15. måned så det ikke går i dvale. Det sender bare innen familien, og da koster det heller ingen ting og etter 15 måneder er det natta zzzz.

Link to comment
Share on other sites

Da ha du vel en gammel avtale som fortsatt «ruller og går»?

 

Her er info sakset fra Telenor.no:

 

«Merk! Fra 15. mai 2018 er det ikke lenger mulig å opprette FriFamilie. Eksisterende avtaler vil løpe som normalt, men det vil ikke lenger være mulig å fjerne/legge til hjemmetelefon-nummer i avtalen.»

 

Edited by Godknall
Knoting
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...