Jump to content

Sako Quad


Grabukken

Recommended Posts

Hei Skaubjønn..

 

Ser ut som om du har oppdaget det jeg skrev om Quad noe tidligere :-)

Min .22WMR er i gjennomsnitt mer presis enn .17HMR. Skyter jeg 100 skudd med hver, får jeg tettest samling med .17HMR, men i gjennomsnitt får jeg bedre totalsum med .22WMR. Har lest om flere som opplever det samme.. Hvilken ammo bruker du på .22WMR.. HAr hørt at V-max ska være suveren i Quad`n, men har ikke fått testet mer enn noen få skudd av denne ammo`n.

 

Edit: Til info: jeg får ikke dårligere presisjon med demper... Tips: ikke puss .17hmr løpet ditt.. Skyt det

dirty som fy... Puss bare når det helt klart begynner å gå ut over presisjonen..

 

Og Krieg, du skulle vel ikke være den glade Bergenser som hadde et kanon langskudd på Rype med .17HMR :-)

 

 

Mvh Søren

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei Skaubjønn..

 

Ser ut som om du har oppdaget det jeg skrev om Quad noe tidligere :-)

Min .22WMR er i gjennomsnitt mer presis enn .17HMR. Skyter jeg 100 skudd med hver, får jeg tettest samling med .17HMR, men i gjennomsnitt får jeg bedre totalsum med .22WMR. Har lest om flere som opplever det samme.. Hvilken ammo bruker du på .22WMR.. HAr hørt at V-max ska være suveren i Quad`n, men har ikke fått testet mer enn noen få skudd av denne ammo`n.

 

Edit: Til info: jeg får ikke dårligere presisjon med demper... Tips: ikke puss .17hmr løpet ditt.. Skyt det

dirty som fy... Puss bare når det helt klart begynner å gå ut over presisjonen..

 

Og Krieg, du skulle vel ikke være den glade Bergenser som hadde et kanon langskudd på Rype med .17HMR :-)

 

 

Mvh Søren

 

That would be me, ikke ett men to :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er på nippet til slå til på en quad her nå. Men lurer på et par ting først, kanskje dere som allerede har en quad kan hjelpe?

- Hvordan er denne riflen å dele å hive i rypesekken? Er det kjapt gjort å sette den sammen igjen etter demontering?

- Hva skriver man på søknaden til onkel politi for å kjøpe 4 løp? Hva begrunner man det med at man trenger 4 løp som kan brukes til det samme når man allerede har en rifle i 223? Klart 22lr kan begrunnes med trening, men de resterende løpene hadde ko vært kjekke å ha også :D. Eller trenger man ikke noen begrunnelse når det kun gjelder kjøp av løp til rifler som sauer 202 og sako quad?

Link to comment
Share on other sites

1) Hva i alle dager skal du med Mach2?

2) Det går greit å demontere/montere, men det er et par småting:

 

Min kikkert sitter så tett at den må tas av for å få av løpet. Du må ha en momentnøkkel dersom du skal være sikker på at treffpkt ikke endrer seg etter at du har tatt av og på løpet. Dersom du skrur til med ulik kraft tror jeg at treffpunktet endres.

 

Jeg anbefaler riflen på det varmeste, men ser ikke behovet for alle fire løp. Mach2 ville jeg aldri ha kjøpt, sats heller på 22 lr i kombinasjon med 17 HMR / 22 WMR.

 

Du må søke på alle løpene :(

 

PS - jeg bruker noe som heter 'Gunslinger' til å bære med meg riflen på jakt. Funker helt suverent! Demonterer den aldri.

Link to comment
Share on other sites

Begrunnelse.

Om du venter til den nye våpenforskriften trer i kraft, trenger du ingen begrunnelse for flere løp. Såkalte "systemrifler" regnes da kun som et våpen.

 

Fremskritt :-)

 

Høres lovende ut. Blir nok kun 22lr og 22 wmr. Så vi får se :D .

Noen som vet når den nye forskriften trer i kraft? Har en 202 som vil ha maaaange løp også :D

Link to comment
Share on other sites

Løpet skurs fast/ut med en umbrakoskrue, så løfter du det litt opp og trekker det ut. Siden det løftes litt opp må du ha nok klaring mellom løp og kikkertsiktet. Dersom du bruker Burris sin Quad kikkert kan du fint skifte løp uten å røre kikkertsiktet. Skal du bruke et drensrør med stor lysåpning må du mekke litt mer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en Quad med .17HMR .22WMR og .22LR

 

Jeg argumenterte :

 

.22LR for trening.

.17HMR for fjell jakt (rype), hvor jeg argumenteret for redusert fare for rikosjetter i steinur.

.22WMR for større skogsfugl og hare

 

Gikk gjennom uten protester :-)

 

Ellers har jeg en Leu 8.5-25x50 på min. Bruker QWR ringer, så det å bytte løp er gjort i en håndvending.

En moment trekker er sikkert fint, men med litt feeling så klarer man å stramme sett skruen tilnærmet likt hver gang. Eller rettere sagt, likt nok. Jeg har skiftet mye mellom de 3 løpene, og merker ingen endring av betydning mellom løpsskifte. Om jeg skyter samlinger på høyre eller venstre side av innertieren på 100m bryr jeg meg en døyt om :-)

 

Ellers blir jeg mer og mer glad i .22WMR, skyter utrolig stabilt i dette kaliberet.

 

Og ja, det er null problem å dele rifla for å transportere den i sekken :-)

 

Løp og kjøp...

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Løpet skurs fast/ut med en umbrakoskrue, så løfter du det litt opp og trekker det ut. Siden det løftes litt opp må du ha nok klaring mellom løp og kikkertsiktet. Dersom du bruker Burris sin Quad kikkert kan du fint skifte løp uten å røre kikkertsiktet. Skal du bruke et drensrør med stor lysåpning må du mekke litt mer.

 

He he, 'drensrør'. Slenger du dritt om oss som trenger litt store kikkerter? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jepp :wink:

Jeg har faktisk lurt på å sette på en Picatinny skinne på min Quad, og bruke Leupld QRW ringer. Da vil jeg eventuelt bruke Quad kikkerten til 22LR og 22WMR løpene, og en med større forstørrelse til 17HMR løpet. Men jeg tror egentlig ikke jeg gidder, fordi jeg skyter bra på de holdene som er aktuelle med 9x forstørrelse. Kan ikke helt se for meg at det skal gi noe mer med mer forstørrelse eller lysåpning. Det blir jo aldri noe skumringsvåpen dette (lysåpning), og holdene begrenser seg jo av seg selv til omtrent 150 meter. Så i mine øyne er mer forstørrelse og lysåpning bedre egnet på våpen for lengre hold som også skal brukes i skumring, for eksempel min 22-250. Hva er din erfaring med dette? Hva slags kikkertsikte har du på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Nikon Monarch 6-24x50. Godt fornøyd med den, begynte med 2-7x32 videre til 4-12x40 før jeg endte på 6-24x50.

 

Tanken var at en rype blir veldig liten på 100+ med en 9'er. Ulempen er at det er en fysisk stor kikkert som kanskje er mer sårbar for ytre påvirkning på jakt? Lysstyrken blir på denne veldig bra på 6-12, men ikke all verden på forstørrelse over dette. Default på jakt er 12.

 

'Tatt bort bilde, ligger på fotoknudsen som er passordbeskyttet' - da går det ikke?

Link to comment
Share on other sites

Begrunnelse.

Om du venter til den nye våpenforskriften trer i kraft, trenger du ingen begrunnelse for flere løp. Såkalte "systemrifler" regnes da kun som et våpen.

 

Fremskritt :-)

 

Dette er da vel tilfelle nå også. Et ekstra løp blir jo ikke regnet som et våpen.

Skjønner ikke hvorfor folk driver å begrunner så voldsomt. Jeg skrev ingenting på de tre løpssøknadene jeg måtte ha i tillegg. Det man bør tenke på ved kjøp av børse med løpsskifte er hvilket kaliber som skrives på våpensøknaden. De kaliber som skrives på løpssøknadene blir ikke problem å få innvilget senere på et nytt våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

Eg er ny her på forumet. Fekk idag innvilga ein søknad på .17hmr. Hadde egentlig tenkt meg ein cz452 varmint, men blei frista av dette våpenet. Var jo ikkje lett å velga mellom 17hmr og 22wmr i utgangspunktet! Iom at eg ikkje har mitt eige 22lr(noko eg må kjøpa før eller seinare), så er dette våpenet midt i blinken. Litt dyrere er det men når eg skal likavel kjøpa 22lr og 17hmr og har veldig lyst på 22wmr, så kjem eg vel billigst ifrå da uansett med dette alternativet :)

 

Men mitt spørsmal er egentlig kva kikkert ein bør kjøpa? såg den burris quad var et alternativ, men den var litt dyr for mitt budsjett, hadde sett av maks 10k i første omgang. Går det greit å kombinere ein kikkert til fleire løp? Har tenkt litt på Leupold VX-1.

Ellers noko viktig eg må hugsa på angåande detta våpenet? vil bli tatt med på rypejakt så enkel demontering er viktig!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal du demontere det?? Har min med på rypejakt og ville aldri ha vurdert å demontere. Min erfaring er at det er vanskelig å stramme like hardt til hver gang du setter løpet på igjen, da forflyttes treffpunktet litt. Et presis kaliber som 17 HMR fortjener bedre!

 

Sats heller på en gunslinger til å bære våpenet på hoften og bak høyre skulder, vekten er helt uproblematisk.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal du demontere det?? Har min med på rypejakt og ville aldri ha vurdert å demontere. Min erfaring er at det er vanskelig å stramme like hardt til hver gang du setter løpet på igjen, da forflyttes treffpunktet litt. Et presis kaliber som 17 HMR fortjener bedre!

 

Sats heller på en gunslinger til å bære våpenet på hoften og bak høyre skulder, vekten er helt uproblematisk.

 

Tenkte det kunne ve greit å putte den i sekken, med sekk hagle og salong rundt meg i godt fjellrype terreng og 100kg tung kropp så er det greit at ting henge godt fast! Har aldri prøvd gunslinger, den er sikkert fin den.

 

Kan du hjelpe meg me det andre spørsmåla :wink: ?

Link to comment
Share on other sites

EJg ser greit ei rype på 100meter + med 9x forstørrelse. bruker 1.5-6 x 42 i drillingen,og det holder i massevis. På 200meter + blir det verre!

 

Er sikkert stokk dum, men alle prater på drilling.

Hva er det? :P

Brytevåpen med tre løp. Det mest utbredte utgaven er sideligger-hagle med et rifleløp i midten under.

 

Eller som en viss Morten Vinje sier det, men ikke ønsker å bli sitert på: Det er våpenverdenens svar på dassrullholder med radio.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Quad syntetic i .17 HMR med Burris Quad kikkert. Min erfaring så langt er at Burrisen har så lang øyeavstand at Sakostokken blir i korteste laget, og dermed blir skytestillingen litt krampaktig, for å si det mildt. Særlig gjelder dette liggende stilling. Jeg har ettermontert to sett med kolbeplater, men er ikke fornøyd enda. Ellers er Burrisen meget god, og jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å montere den på ei grovrifle, etterhvert. Muligheten for å skyte inn flere kalibre / kulevekter / avstander er supert.

 

Ihvertfall, hadde jeg skulle valgt idag, ville jeg ikke kjøpt Quadkikkerten, men valgt en rimeligere med større maksforstørrelse. Ryper er små blinker på 100 meter+, og kaliberet duger absolutt på slike hold, så lenge sjåføren gjør jobben sin...

 

M.v.h, Tordenkil! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha gått for en mellomklasse kikkert ala Nikon Monarch eller Conquest. Jeg har 6-24x50, ville i dag ha nøyet meg med 18x.

 

Alternativt kan du kjøpe en europeer brukt, kanskje en Meopta eller en Kahles, personlig ville jeg ha valgt større forstørrelse enn 9x. Akkurat det er det jo delte meninger om her....

Link to comment
Share on other sites

Då er quadkikkerten luka vekk. Tenkte litt på å kjøpe Leupold Rifleman 3-9x40mm, den er prissjiktet eg har tenkt meg. Blir det for liten zoom på ca 100m? vil ha kikkert med kvalitet, og en kamerat sa eg skulle sjå på leupold, har lite peiling på slikt. Kritereit er vel at treffpunkt ikkje forandrer seg ved zooming.

Link to comment
Share on other sites

Er sikkert stokk dum, men alle prater på drilling.

Hva er det? :P

Brytevåpen med tre løp. Det mest utbredte utgaven er sideligger-hagle med et rifleløp i midten under.

 

Eller som en viss Morten Vinje sier det, men ikke ønsker å bli sitert på: Det er våpenverdenens svar på dassrullholder med radio.

Beklager. Dette er det toløpede kombivåpen blir omtalt som. Drilling er en videreutvikling: dassrullholder med radio og koppholder. :lol:

Link to comment
Share on other sites

*sniff sniff* jeg lukter hedensk blod og hører vantro tale her... :evil:

 

Dassrullholder med radio og koppholder du liksom... :x

Enkelte (svake sjeler) kaller det også for kjøttorgel, men sånne åndspygmeer skal man strengt tatt ikke lytte til under noen omstendigheter, de kan sjelden brukes til noe annet enn politikere likevel.

 

De som ikke har sett lyset og fatter de soleklare fordeler (og ulemper) med en drilling bør behandles med mild overbærenhet, mye likt små barn som enda ikke har løftet blikket fra sandkassen, og de som snakker nedsettende om drilling selv om de egentlig burde vite bedre fortjener ris på blanke messingen. :D

 

Og sånn "gunslinger"....våpenet har man da vel i hånden når man går på jakt, ikke i ryggsekken eller hengende stroppet fast på baksiden av kroppen.

Og har man det rette våpenet så trenger man ikke å drasse på flere under rypejakten. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eller som en viss Morten Vinje sier det, men ikke ønsker å bli sitert på: Det er våpenverdenens svar på dassrullholder med radio.

 

Dassrullholder med radio er en fantastisk oppfinnelse akkurat som drilling. Du kan også få varianter som pusser rompa di og utfører andre tjenester som jeg ikke vil gå nærmere inn på her av hensyn til forumets mer sarte sjeler, men det er for drillingeiere med frittliggende rifleløp. Jeg har bare den tradisjonelle med FM, jeg mener loddet løp. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Drillingen er jegerens svar på en amfibiebil: Like god til lands som til vanns, væpnet for alle situasjoner. Ulempene er at om det viser seg at du bare kjører på motorveien finnes det billigere biler som går bedre... Men, det er det våpenet jeg oftest har med på jakt. Jeg har skutt tiur på hjortejakt, and, gås og due på rådyrjakt, og har kneppet ryper på uanstedig lange hold med rifleløpet på vinterjakt, så det er en genial sak for kombijegere synes jeg.

 

Tilbake til tema. Jeg er enig i at Quad kikerten har for lang øyeavstand. Det blir rett og slett klønete å få til en god skytestilling. Fordelen med den kikkerten er at man kan ratte seg inn til ferdig inskutte forhåndsinnstillinger når man bytter løp. Og det er en STOR fordel, som for min del oppveier ulempene med den lange øyeavstanden. For øvrig ville jeg aldri ha kjøpt den til Norsk fantasipris, 4-5 frognertiere, er det ikke? Jeg fikk min med da jeg kjøpte min Quad brukt til en fordelaktig penge av en Kammer-at, men skulle jeg ha kjøpt den for seg ville jeg nok ha handlet fra statene, for eksempel denne http://cgi.ebay.com/BURRIS-COMPACT-3-9X ... .m20.l1116

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpt meg en Sako Quad i kal. 22 LR og skal kjøpe løp sett i 22 WMR til samme rifla. Det er en ting som jeg mener er rart med rifla mi. Når jeg kamrer en patron (kal. 22 LR) i kammeret og vil ta patronen ut uten at den er avfyrt tar ikke sluttstyke eller utkasteren patronen ut fra kammeret denne sitter fast inne i kammer og jeg må ta den ut med en liten skruetreker eller lignende gjenstand. Etter at jeg har snakket med selgeren og han hadde en rifle til i butikken som vi prøvde var det akkurat samme som med min, jeg ringte en annen butikk og snakket med de også og de hadde en rifla i butikk som de prøvde og det var det samme. Schou våpen som importør sier det skal være sånn at kammeret på Quden er så trangt men de sier etter avfyrt skudd da skal sluttstyke ta hylsa ut fra kammeret. Jeg fikk rifla i går så har ikke prøvd den enda så jeg vet ikke om det stemmer men dere som har samme rifla hvordan fungerer det hos dere? Samtidlig hvordan fungerer det med kal. 22 WMR, er det samme problem eller kan man ta ut patron uten at denne er avfyrt? Hvis noen kanskje vil selge løp sett til 22 WMR er jeg interesert.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt korleis ein Quad er presisjonsmessig, men eg har ein mistanke om at det er ikkje så mykje som skiller den og Cz`en. Det er knallbra presisjon uansett. Prismessig så er vel Cz`n ca 3.000.- rimeligere. Men må sei at eg liker Cz betre enn Quad, når det gjeld boltmekanismen. Og etter at eg modifiserte avtrekket på min Cz, så har den definitivt mykje betre avtrekk også... :mrgreen:

Så pris kontra ytelse, så er eg ikkje i tvil om at eg har valgt riktig, men det er jo ein stor fordel med løpsbytte, det er klart. :D

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje heilt korleis ein Quad er presisjonsmessig, men eg har ein mistanke om at det er ikkje så mykje som skiller den og Cz`en. Det er knallbra presisjon uansett. Prismessig så er vel Cz`n ca 3.000.- rimeligere. Men må sei at eg liker Cz betre enn Quad, når det gjeld boltmekanismen. Og etter at eg modifiserte avtrekket på min Cz, så har den definitivt mykje betre avtrekk også... :mrgreen:

Så pris kontra ytelse, så er eg ikkje i tvil om at eg har valgt riktig, men det er jo ein stor fordel med løpsbytte, det er klart. :D

Hmm, takker for svar!

Noen andre meninger?

Link to comment
Share on other sites

Nå fikk jeg forklaring fra Sako fabriken at de har gjørt det med vilje (trangt kammer) for å få best mulig presisjon og at de har gjørt det bare med 22 LR løp. Kanskje greit å vite hvis en skal handle Quaden alle løp i 22 LR er produsert sånn nå. De sier hvis jeg vil at patronen skal kunne tas ut med sluttstyke uten at denne er avfyrt kan en børsemakeren bare polere kammeret den del hvor kula sitter (2 mm). Jeg prøvd rifla og det fungerer helt greit når patronen er avfyrt.

Link to comment
Share on other sites

Nå fikk jeg forklaring fra Sako fabriken at de har gjørt det med vilje (trangt kammer) for å få best mulig presisjon og at de har gjørt det bare med 22 LR løp. Kanskje greit å vite hvis en skal handle Quaden alle løp i 22 LR er produsert sånn nå. De sier hvis jeg vil at patronen skal kunne tas ut med sluttstyke uten at denne er avfyrt kan en børsemakeren bare polere kammeret den del hvor kula sitter (2 mm). Jeg prøvd rifla og det fungerer helt greit når patronen er avfyrt.

 

Dette har jeg ingen tro på! Hadde dette gitt bedre presisjon hadde fabrikkene gjort det på andre cal .22 våpen som brukes bla i konkuransesammenheng. Er jo meningsløst med denne patenten på et jaktvåpen, hvor en så godt som alltid avslutter med å ta en ikke skutt patron ut av våpenet. Forklaringen om at en børsemaker bare kan polere kammeret om en ikke liker det faller jo på sin egen urimelighet. Hvorfor kan ikke fabrikken da gjøre det før de sender våpnet fra fabrikken?

Link to comment
Share on other sites

Er mange match våpen i 22. l.r hvor kula blir klemt inn i bommene "gravert". Mulig Sako har tatt den litt langt, evt at det er litt svak utdrager. Dette er jo ikke noe problem med mindre man har for vane å skulle trekke ut uskutte patrner. Selv halv auto våpen med Betz kammer graverer kula.

Link to comment
Share on other sites

Det har seg slik at Sako ønsket en 22LR modell hvor de laget 22 LR løp med CIP minimums mål i kammeret for at normale 22 patroner skulle kamre frem til riflingen i løpet. Derav får man bedre presisjon, det var ihvertfall tanken bak det hele.

Så, etter en stund begynte ammunisjons fabrikanter å lage patronene lenger enn 22 LR standarden, bl.a. CCI Subsonic. Noen kunder fikk så utdrager problemer på 22 LR løpene.

Sako har derfor gjort tester ved å kamre opp de tidlige produksjonene av 22 LR løp til normale CIP standarder slik at lengre patroner kan dras ut som normalt.

Ved å forlenge opp trange kamre 2mm vil løpet fungere som normalt og presisjonen vil heller ikke svekkes.

Dette bekrefter Sako.

 

Nye produksjoner av Quad 22LR har normal CIP kamring og vil derfor virke "som normalt".

Link to comment
Share on other sites

Er mange match våpen i 22. l.r hvor kula blir klemt inn i bommene "gravert". Mulig Sako har tatt den litt langt, evt at det er litt svak utdrager. Dette er jo ikke noe problem med mindre man har for vane å skulle trekke ut uskutte patrner. Selv halv auto våpen med Betz kammer graverer kula.

 

Det er helt riktig at mange .22 våpen gir uskutte patroner merker etter bommene på kula, men patronene kommer ut når sluttstykket åpnes likevel. Kommer ikke patronen ut når sluttstykket åpnes er det noe feil et sted, aller mest sannsynlig en for svak/ dårlig utdrager. Dette er etter mitt syn en helt klar reklamasjonsgrunn, jeg hadde iallfall ikke akseptert det på et nytt og tildels kostbart våpen. Når så fabrikanter, importører og forhandlere forklarer at dette er slik på grunn av god presisjon blir det hele bullshit! At en kraftigere/ bedre tilpasset utdrager skulle gi dårligere presisjon er bare tull! At fabrikken ikke ønsker å bekoste reperasjon av disse, men heller prøver seg en en høyst tvilsom forklaring på hvorfor det skal være slik har jeg jo også en viss forståelse for....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Nå fikk jeg forklaring fra Sako fabriken at de har gjørt det med vilje (trangt kammer) for å få best mulig presisjon og at de har gjørt det bare med 22 LR løp. Kanskje greit å vite hvis en skal handle Quaden alle løp i 22 LR er produsert sånn nå. De sier hvis jeg vil at patronen skal kunne tas ut med sluttstyke uten at denne er avfyrt kan en børsemakeren bare polere kammeret den del hvor kula sitter (2 mm). Jeg prøvd rifla og det fungerer helt greit når patronen er avfyrt.

 

Den der kjøper ikke jeg heller. Hva med sikkerheten??? en patron som blir stående igjen i kammeret på den måten er ikke bra.

Hadde levert tilbake det løpet hadde jeg vært deg.

Andre har jo ikke det problemet med sine Quad..

Link to comment
Share on other sites

Etter mange dagar fekk eg endelig svar frå beverensport som hadde sendt mail til importøren etter pris på Sako Quad varmint

og dei skulle ha 10700 + mva + at bestillingstida er mellom 6-12 mnd. :evil: nåke som gjer at de e uaktuelt å kjøpe varmint utgåva. og prisen nesten 13500 kr for 17hmr i varmint utgåva, då kan eg like godt kjøpt meg enda en ny sauer 202 i ett anna kaliber berre for å sette ditta på spissen :lol:

 

Nei de blir nukk en cz varmint eller en sako quad plastik ikkje fantastik :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...