Jump to content

Jakt rapport Beceite Ibex


STUBBERUD

Recommended Posts

Kom tilbake fra Spania den 01.05.2015 etter å jaktet beceite ibex med http://www.ibexhuntspain.com/ban/index.php

 

Land: Spania

Område: Becite

Guide: Valeriano Belles Tena

 

Andre gangen jeg jakter med Val og Ibexhuntspain etter Ibex. Forrige gang jaktet jeg SE Ibex. Denne gangen var jeg lenger nord, og etter en annen underart, Becite Ibex. Val plukket med opp i Barcelona og etter en 3 timers kjøretur var vi i jaktområde. Her ventet de lokale "rangere". Test skyting av rifler og ut på jakt.

 

Så ca. 20 ibex første kvelden uten å finne en vi kunne smyge på i riktig størrelse. Neste morgen bar det ut igjen og etter noen timers jakt og spooting av ennå flere ibex blei det tid for en klassisk spansk lunsj i fjellet. Herlig! I omtrent siste skytelys denne kvelden var vi ca. 160 meter fra 4 ibex'er som alle var mellom 11-13 år. Og etter noen nervepirrende minutter fikk jeg en fri og jakta var over. Vi var nede ved restauranten i 23:00 tiden om kvelden, men de åpnet dørene og vi fikk en bedre middag som ikke blei avsluttet før 02:00.

 

Jakta er over når ibexen er skutt, men siden det gikk såpass fort som det gjorde, og flybillett hjem ikke var og oppdrive påfølgende dag. Blei dagen brukt til sightseeing i fjellet med Val som guide, mye god mat og pakking for hjemreise dagen derpå.

 

Turen kan absolutt anbefales og her er linken til min testimonial http://www.ibexhuntspain.es/nils-beceite-ibex/

 

Trofee bildene blei tatt dagen etter da det blei fort mørkt og vi hadde en bit å gå.

 

1zdc0eh.jpg

 

2eocvbp.jpg

 

mw43mw.jpg

 

143j87t.jpg

 

9ulmyu.jpg

 

2hzsxy.jpg

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...