Jump to content

kikkertsikter til drilling


skytteren

Recommended Posts

hadde tenkt å kjøpe meg en brukt drilling, var på jakt i Litauen i rundt juletider, tok med meg Sauern 202, men var ganske hjelpesløs.alt gikk jevelig fort på kort avstand, jaktet på rådyr, villsvin,hjort samt hare og rev, så jeg har funne ut at drilling må være tingen. jeg jaktet bare med lokale Litauere, de brukte bare haggel, noen hadde kombi. det er jo ikke så mye å velge i her i norge, når man ser etter brukt, men det finnes jo noe, bla annet på Finn.no. ser at de fleste som er til salgs har hakemontasje, der kikkertsikte har skinne, men at der også er skinne fremme på kikkertene under objektive. kan aldrig huske å ha sett en slik kikkert i noen katalog/eller på nette. er dette noe som er spesiallaget? ser jo at de fleste selges med kikkert, men disse har jo noen år på baken, så mitt spørsmål er. finnes det nye kikkerter som vil passe, eller er dette noe man må få lager på feks en ny kikkert??

Link to comment
Share on other sites

Nei, du kan ikke regne med å finne nye sikter som kan bruke de gamle montasjenne. Det å ha skinne under objektivt har gått fullstendig av moten. Det er bare Nickel og Kaps jeg vet om som bruker70greder svalehale, men ikke under objektivet.

 

Men om du får laget nye montasjer, som passer i de gamle basene, er det mulig å montere nye sikter, men du kan ikke velge helt fritt. Fordi det nye siktet må være omtrent like langt som det gamle. Jeg har greid å finne sikter til alle de brekkvåpnene jeg har prøv på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...