Jump to content

Klær til CAS skyting


magnumforce

Recommended Posts

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette.

 

Skal begynne med CAS skyting og tenker på et kostyme som er ganske likt det Clint Eastwood brukte i filmen "Hang Em High" Jed Cooper. Vet det ikke er lov med belte i boksa. Men jeg sliter litt med å finne en skjorte og bokse som er nesten lik. Hatt og skjerf har jeg funnet på denne siden http://www.spaghettiwesternreplicas.com/hang-em-high.html

 

Er det noe som har noen linker til de klærene hadde det hvert kjempe flott.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det ser ut som i en B-western (tenk Bonanza og liknende) er det "good to go". Med andre ord er det ganske frie tøyler. Og belte i buksa er helt lov.

Du vil komme langt med en svart jeans og svart skjorte kjøpt på Dressmann + hatt, støvler og poncho :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler deg å lese skytterhåndboken som du finner på SWS hjemmesider.

Der finner du en beskrivelse av hva som er lov av bekledning i de forskjellige klassene.

Belte i smygbøyler i buksa er kun godkjent i visse klasser (mener det er B-Western) siden dette ikke fantes under cowboy-tiden, men noe som Hollywood startet med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Skal det være, så skal det være ekte. Ikke sånn typisk norsk american wannabe outfit med dongeri og lærvest fra felleskjøpet med cowboy hatt fra biltema. Blir som å stille opp på CAS med avsagd Star Bajkal. :wink:

 

Det er mange som skyter CAS med Star hagler!! Både avsagde og i full lengde. Ingen som rynker på nesen av det!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...