Jump to content

Sivilpistol 4


hk75

Recommended Posts

Jeg har en s&w mod 14 som på et tidspunkt er tenkt å bli siv4-pang. Løpet må kappes og tønna skal freses til å ta 9mm på moonclips. Har en ekstra tønne så jeg fortsatt kan skyte 38 spesial i den, og vurderer å kappe den nok til at den går som spesialrevolver også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte litt i de baner også, få en som kan brukes til både sivil og spesialfelt. Aller kjekkeste hadde jo vært en liten s/w 5 skudds .38 eller en colt detective, men heller mer på dette våpenkjøpet å skaffe noe som gir flere muligheter enn bakdeler. Har min del av "glupe" våpenkjøp bak meg. Er jo en fordel å ha full lengde utstøter enn det som er på 2" våpen med tanke på hurtighet og om en hylse er vrang på å komme ut.

 

Har en tilnærmet ubrukt Ruger gp100 (4,2") for hånden til en snill peng. Ser at kappes den ned til feltet mellom gp og 100 på løpet så er den innenfor 80mm men litt for lang for spesial later det til. Litt usikker på om den også blir for tung etter dette for spesialfelten også. I tillegg til løpskapping så ligger det i kortene å få frest tønnen til å akseptere fullmoon clips.

 

Ideelle hadde vært å fått et sivil 4 våpen som fungerer i spesialfelt og gjerne gir grei konkurransemulighet i dynamisk samtidig. Blir litt slik som kinder egget, "tre ting på en gang".

Link to comment
Share on other sites

for å delta kan du bruke det meste.

 

har du ambisjoner om topp 3 er 6 skd tønne første prioritet og aller helst med moon clips. siste 5-6 år er det S&W 625 med 3" pipe brukt (du må korte en 5") som har vunnet. 6 skd tønne er fordi du skyter 2 skudd per skive på flere stager. og måtte ta en omlading midt i en skive er dårlig prioritering av tiden.

 

Laget meg en Mod 19 med 3" pipe reamet om til 9x23(kan skyte 38 super og 9x19 på samme tønne) med clips. den tok 3 og 4 plass første året og året etter 2 og 3 plass i NM sivilpistol. angrer litt på at jeg solgte den men har en 6" mod 66 som skal bygges om så får se om den blir med 4,5 eller 3" pipe

Link to comment
Share on other sites

Tenkte litt på 625 og kapping, men fant fort ut når jeg så hva de har steget til i pris nå at det litt mer enn jeg er villig til å gi i utgangspunktet. Den er jo også litt for bred også om man tenker spesialfelt i samme slengen. Mener din forhenværende mod 19 har jeg sett på et sivil nm. Og ja, målet er jo best mulig plassering så derfor heller jeg mest mot 6 skudd tønne. Justerbare sikter er også å foretrekke framfor faste, da de for meg er mer synlige og lettere å skyte med.

 

En brukt 686 med 2,5" og fått den frest til clips hadde jo vært det enkleste, men disse ser ut til å være vanskeligere å få tak i nå enn 7 rette i lotto. Har vært inne på hunters house og snoket litt, men det ryktes jo at leveringer derfra er lettere sagt enn gjort for tiden (om dette er sannferdig vet jeg ikke). Både mod 14 og 15 kan være gode kandidater.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en fin prislapp det der. Skaffer du ekstra/ny tønne selv? Hvorfra? Børsemaker (hvem) eller er du fingernem selv?

 

Kappe pipe og sette på nytt forsikte får en børsemaker(olav kjelvei pvas.no) gjøre. tar avtrekket selv. ny tønne skaffer nok winge hvis de noen gang svarer på hendvendelsen min. ser at jeg får mod 19 tønner fra brownells som passer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...