Jump to content

SAA, på tide å finne andre å reise til Afrika med?


G.Larson

Recommended Posts

Synd at jaktmotstandere greier å vri fakta, røre alt sammen og lage suppe..

 

Dette er jo en dreining i feil retning, men spørsmålet er vel om det har noen praktisk betydning. Vi har jo ikke, uansett hva "The Greenies" tror, blodferske skinn og skaller i håndbagasjen...

Alt skal jo gjennom dip/pack, og blir ettersendt..

Om en bruker båtfrakt ved hjemsendelse unngår man SAA sitt regelverk, og i tillegg er det jo vanligvis billigere.

 

Jeg er egentlig mer bekymret for at SAA skal finne på å ta betalt for "sporting equipment", eller fjerne våpen fra lista over sportsutstyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig mer bekymret for at SAA skal finne på å ta betalt for "sporting equipment", eller fjerne våpen fra lista over sportsutstyr.

 

Ja, de har jo da begynt med dette og har de først kommet i gang så baller det vel på seg.

Hos de som uttaler seg i artikkelen så lyser jo anti-jeger holdningene godt igjennom.

Link to comment
Share on other sites

https://firstforhunters.wordpress.com/2 ... d-species/" target="_blank" target="_blank

 

Noen grønne som prøver og innkassere noen poeng. Faktum er at over 95% går som før.

 

Kun noen få arter de ikke frakter inntil videre.

 

SCI er på saken så det er nok snart tilbake til normalen for alle arter.

 

Nils-Ole

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det normalt å ta med seg trofeer på flyet selv?

 

Ikke akkurat det som bekymrer meg. Det er holdningene til jakt og jegere som skinner igjennom i hele artikkelen. Samt hva de da kan finne på å forby som flyfrakt seinere nå når de først har startet.

 

 

At enkelte tar ekstra betalt for våpenfrakt får så være, bare de fortsetter å tillate våpen i innsjekket bagasje. En afrikatur koster såpass mye totalt at ett våpengebyr eller to forsvinner i det store hullet.

Link to comment
Share on other sites

Det betyr lite og ingen ting.

SAA har ikke monopol på frakt ut av Afrika og det er mange om beinet. Det samme gjelder oss med våpen. Flyr jeg ikke med SAA, så flyr jeg med noen andre.

Det hele virker mer som propagandafremstøt fra noen med spesielle interesser.

Jeg tar det hele med knusende ro, inntil videre.

Nå alt kommer til alt: Money talks. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...