Jump to content

Go' børsa er klar til dyst...


Mulstad

Recommended Posts

Interessant :) Er det mogleg å få ei opplisting av komponentane i bygget? Utfyllande opplysningar med kjelder til meir sjeldsynte deler vore og artig? Framskjeftet til dømes? Om det ikkje fører til mykje spetakkel og bryderi er det og interessant for oss som prøver lære av andre å vite litt om kvifor du har gjort som du har, og bagrunn for valet av enkeltkomponentar.

Lykke til på KDS.

Link to comment
Share on other sites

Joda, da har man fått testet litt, og har vel fått bekreftet at det ikke står så ille til.

Fortsatt et stykke opp til de beste, men kan ikke skylde på verktøyet iaf...

http://www.shootnscoreit.com/ipsc/results/match/2872/div/rf1/

 

Hva som er gjort?

 

Helt sikkert unødvendig mye dill dall, men jeg har klart å overbevise meg selv om at det har vært litt rom for forbedring hele veien fra start.

 

Komponentliste... Trøste og bære!! :shock:

 

Utgangspunktet er en DPMS panther 24", med følgende endringer (fritt fra minnet):

- Ace skeleton kolbe (føles bare mer riktig...)

- DPMS bull .936 1-9 16" pipe (fordi 24" i IPSC blir som en fiskestang i krattskogen).

- Bennie Cooley JP .936 kompensator (fordi den virker, og går "flush" med pipa).

- Magpul trigger guard (mer plass til voksne fingre).

- Vortex Razor HD II 1-6x24 JM-1 BDC reticle (jeg liker den typen retikkel).

- Vortex cantilever 3" offset (gir plass til rødprikk bak, og optikken "tilgir" avstanden).

- JP 45 offset (for montasje av rødprikk).

- Burris Fastfire III (for raske skudd på korte hold).

- Syrac Gen II "click" justerbar gassblokk (i kombo med low mass carrier).

- Voodoo Innovations low mass carrier (en rekyl greie i kombo med gassblokka) :wink:

- ADC 14.75" handguard (fordi den er solid, og ga meg muligheten til tilpasning av den litt for store gassblokka).

Kilder er i all hovedsak brownells, sinclaire, midway og barndomsvenner fra USA.

 

Skal skyte et pistolstevne nå til helgen (SNO), så blir det å begynne å trene litt mer seriøst med børsa frem til EM.

 

Livet leker!! :D

 

//Mulstad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...