Jump to content

Fersking!:)


TheNewbie

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er ei 29 år gammel jente som nå har veldig lyst til å starte med pistolskyting. Jeg har i flere år hatt lyst til dette, men liksom ikke helt "turt" å for alvor gjøre noe ut av det før nå. Har akkurat blitt mamma for andre gang til nok en skjønn lita jente og med tid hjemme i permisjon tenker jeg at dette er en gylden mulighet til å kunne sette meg inn i helt ny kunnskap. Har fra før ingen reell kunnskap om våpen og skyting, men jeg er både lærevillig og kunnskapstørst!:)

Link to comment
Share on other sites

gratulerer med ei lita ei :D flott at fleire damer er interessert i våpen, men dessverre kan eg svært lite om pistol. men mitt beste tips er å søke etter den nærmaste skytebana nær deg og prøve litt. vil anbefale 22lr til å begynne med, lite rekyl og lite lyd pluss billege skot. viss du vil sei meg kvar du bur eller ca område kan eg hjelpe deg med å finne klubben nærmast deg, men viss du ikkje vil sei det er det helt greitt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Den enkleste måten er å melde seg på et begynnerkurs/sikkerhetskurs hos din lokale skyteklubb. Dette er "lavterskel"-kurs, det forventes null tidligere erfaring.

 

Skyting er fantastisk moro, og det finnes et stort antall grener man kan konkurrere i, alt etter hva man synes er morsomt, alt fra presisjon for den som er litt nøyen av seg, til dynamisk for den som synes det er moro å løpe og skyte (nesten) samtidig.

 

Velkommen og lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Så gøy!

Er selv en kvinnelig nybegynner på 26 som har fått interessen :)

Hadde heller ingen erfaring fra før, begynte i starten av februar og stortrives :) Gøy med ting som smeller!

Vet ikke hvor i landet du bor, men let deg frem til pistolklubb er i nærheten, ta deg en tur innom og hør om du kan prøve og evt når de har sikkerhetskurs - de fleste har kurs du må gjennom før du kan starte å skyte(gjerne over 3 dager med "eksamen"), mens noen har forløpende kurs hvor du tar eksamenen når du har skutt alle obligatoriske skytinger/aktiviteter.

 

Stå på! Pistolskyting er gøy!

 

Edit: skriveleifer..

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Legger til noen linjer i denne tråden siden det omhandler sikkerhetskurs.

Vi er noen venner som ønsker oss sikkerhetskurs, men lokale klubber har lang ventetid. Det er lang ventetid i Fredrikstad og vi har forsøkt oss "utenbys" og det er samme sak i Sarpsborg og Halden, ennå lengre i Moss, der er det nesten 1år ventetid.

 

Er dette tilstanden i hele Norge eller finnes det klubber som kan tilby kurs litt raskere? En løsning kan muligens være og avtale kurs i en klubb og praktisk skyting i vår lokale klubb, om loven åpner for slikt?

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt en klubb aksepterer et diplom/attest fra annen klubb om fullført kurs vil nok variere. Avtal med din lokale klubb der du helst vil drive skytingen din. Det er ganske vanlig å anse "karanteneperioden" inntil du har lov til å kjøpe egne våpen som del av kurset/opplæringa. Klubben vil gjerne følge deg opp og erfare at du er "til å stole på", og gjør det ofte med "rekruttskyting" i 6mnd. før de vil gå gode for søknaden din til politiet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...