Jump to content

Kjøpshjelp billig elgrifle.


Pistolmannen

Recommended Posts

Skal ha meg en billig elg rifle. har andre børser men ønsker en dedikert elgvelter. Har sett litt på en CG2000 i 300wm http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... uery=300wm" target="_blank" target="_blank men har hatt flere 300wm rifler tidligere, så har blitt litt lei det kaliberet. Men dukker det ikke opp noe annet blir det nok den. :forvirra:

Jeg er hjemmelader så tilgang på kjøpeammo er ikke noe problem .villkatter er aktuellt. (har ikke kjøpt en fabrikk ladet patron på 10år)

jeg har i dag senter tennte rifler i 223. 6,5 308. men savner den med det lille ekstra, etter at den siste 300en ble solgt.

Hadde håpet på å finne noe til under 6000,- uten kikkert.

skal ha trestokk. da jeg ikke liker plast.......

Er ikke skudd/rekyl redd så det gjør ingenting om det er litt punch.

 

Jeg Ønsker meg ikke:

en 3006 (er vel det eneste kjedelige kaliberet jeg ikke har)

enda en ombygd Mauser M-98

Plast stokk.

 

er det noen der ute som vet om noe spennende som hadde passet til meg?

er masse å velge i på finn men finner liksom ikke den som skiller seg ut i mengden.

Link to comment
Share on other sites

35whelen kan jeg leve med men om den skal være i mauser må det bli en 03. men den får jeg ikke til mitt budgett. 35whelen gjør vel strengt tatt mer eller mindre akkurat det samme som en 9,3x62??? begge basert på 3006 hylse eneste differanse er vel 0,17mm dia forskjell på kula???? Noen som kan forklare?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...