Jump to content

Innskyting av rifle


Efa

Recommended Posts

Rigg deg til med slikkelig anlegg, skyt noen skudd. Ligger gruppa til høyre for siktepunkt skrur du mot venstre på kikkerten. Ligger det under skrur du opp osv.

 

skyt grupper på 3-5 skudd før du justerer på kikkerten for å eliminere skytterfeil :)

Link to comment
Share on other sites

Her vil du få like mange svar som det er kruttkort i en patron :D

Jeg har etter hvert hatt noen nye løp.

Jeg har pusset det grundig før jeg drar på banen. Der har jeg skutt noen serier for å skyte inn uten å pusse før jeg kommer hjem.

Jeg har dog ikke skutt lange og raske serier.

Jeg har også prøvd å skyte 1 skudd pusse, skyte 2 skudd pusse osv... Men har ikke merket noe forskjell i presisjon eller levetid på løpet.

 

Originale sauerløp er testskutt på fabrikken, De med et ark der det er skutt 5 skudd.

Tviler på at de pusset mellom hvert skudd. Løpene er i alle fall ikke pusset rene før de kommer i butikken :)

Link to comment
Share on other sites

Om børsa og kikkert aldri har vært skutt med har jeg brukt å grovinnstille kikkert ved å se gjennom løpet slik at løp og kikkert er ca likt og/eller skutt første skudd fra ca på 30 meter og stilt kikkerten inn etter behov. Deretter begynner jeg på 100 meter. På den måten slipper jeg å skyte bom på blinken fra 100 meter og være like klok. På skudd nr 2 er jeg dermed så å si i senter, +/- 10 cm.. Juster kikker og skyt serier til du er fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...