Jump to content

Browning Buckmark - trøbbel med magasin og feilmating.


Rallar

Recommended Posts

Har en Browning Buckmark Standard URX kjøpt i 2013. Skyter for det meste med CCI standard ammunisjon, og det hender at det blir så "seigt" av fettet på kulene (eller hva nå jeg skal kalle det) at patronene ikke flytter seg raskt nok opp, dermed har det skjedd flere ganger at pistolen låser seg med en patron i klem pekende oppover mellom sliden og kammeret. Jeg har renset magasinet skikkelig, nettopp for å prøve å rette på problemet, men så skjedde det igjen. Er det CCI-ammoen som er problemet siden den er klebrig og det fungerer dårlig i et stålmagasin som Buckmark har ? Noen tips til ammo som passer denne pistolen bedre?

Det skal nevnes at problemet virker som det opptrer hyppigere når det er kaldt vær, men det kan være av andre årsaker også.

 

Forslag, råd og vink taes imot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde problem med mating ett par ganger i vinter (minus grader), har en tilsvarende model kjøpt i 2014. Det ordnet seg ved rens av magasinet. Opplever ikke cci som verstingene med tanke på voks, men cci har veldig varierende lot'r syns jeg. ikke prøvd noen andre typer ammo?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde problem med mating ett par ganger i vinter (minus grader), har en tilsvarende model kjøpt i 2014. Det ordnet seg ved rens av magasinet. Opplever ikke cci som verstingene med tanke på voks, men cci har veldig varierende lot'r syns jeg. ikke prøvd noen andre typer ammo?

 

Nei, har ikke det. Men har en boks CCI Stinger i skapet som jeg etter hvert skal teste ut. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har samme problem med begge Buckmarkene vi har i klubben, helt uavhengig av ammunisjon. Jeg finner en haug med forumtråder rundt omkring på Buckmark failure to feed; ser ut som om det er et klassisk problem med disse pistolene.

 

Da er det ikke bare mitt våpen som er en mandagsmodell da. Avtrekket har også vært ganske dårlig rett ut av boksen på den. Det har tilogmed vært varierende hardt, noe som har gjort det vanskelig å skyte jevne gode serier med den. Fikk smurt opp en del mekanikk på den igår, og snudd fjæra bakerst (du ser den når våpenet er demontert) så nå er avtrekket endelig bra! Rart de må levere det "steinhardt" fra fabrikk.

 

Link to comment
Share on other sites

Buckmarken vi har i klubben bruker jeg å si til de som låner at hvis det er 10-12grader eller mindre ute(vår/høst) må magasinet holdes varmt. som skyteleder bruker jeg å la brukere av Buck`en putte magasinet i lommen etter visitering imellom seriene.

vet ikke årsmodell på den vi har, men jeg har vært skyteleder der siden`08 og har hatt den i jevnlig bruk. bruker å pusse magasinet ofte!! på denne, tørke av talg/fett på tuppen av kulene og holde magasinet varmt. da smeller det hver gang.

frembringeren i magasinet kiler seg lett i denne pga talg/kulde og den MÅ pusses ofte. (Evt. modifiseres?)

Avtrekket på denne var dårlig, men har gått seg til med årene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...