Jump to content

"Drop-in"-jakt i nordlige Tanzania?


SofaBamse

Recommended Posts

Skal en tur til nordlige Tanzania i sommer,. Opprinnelig var det tre uker med mye å finne på, men fordi noen av de vi skulle besøke blir nødt til å reise hjem til Norge samme periode har vi plutselig litt ledig tid. Lurte litt på om jeg skulle benytte anledningen til å starte jaktkarriæren min med proff assistanse under fremmede himmelstrøk. Er dette noe man kan anbefale?

Jeg skal ikke skryte på meg å ha satt meg så mye inn i Afrikajakt, så jeg vet ikke engang hva jeg kan/bør/skal lure på. Det eneste jeg kommer på er om der er vanskelig å få låne/leie våpen, tror ikke budsjettet holder til noen slike plutselige utskeielser.

Link to comment
Share on other sites

Masse flott jakt i Tanzania, men beklageligvis er det et av de dyreste landene og jakte i da jakta der er ganske eksklusiv..

 

Noe antilopejakt bør være mulig til overkommelige priser, google "hunting Tanzania"

 

Våpen kan du leie av jaktoperatørene.....anbefaler mye skytetrening før avreise..

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer an på stedet og viltet du skal jakte.

 

Hvis du googler feks hunting outfitters in tanzania eller hunting in tanzania o.l.

Da finner du nok noe. Mer info evt priser og ledige muligheter kan du ta direkte med de.

Eller du kan kontakte de selskapene i Norge som tilbyr jakt der.

 

Uansett kommer du vel ikke under 2-3000kr dagen + trofeavgifter + drinks + evt transport osv.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er som så godt som umulig å få til. De aller fleste plain games artene krever en 21 dages jakt (Tanzania goverment rules).

 

Skulle du komme over noe sånt så må du poste det her. For det er det mange her inne som kunne tenke seg å være på.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...